Opp og hopp, og ut å gå i tog!

Gratulerer med dagen kamerater!

Jøss, det hørtes veldig gammeldags ut. Tror nok min kjære bestefar hadde foretrukket den setningen noe mer enn meg. Men uansett dere, i dag er det arbeidernes dag, og den skal selvfølgelig feires. 

Vi skal gå i tog, Mille, Pippi og “myself”. Bjørn Erik har reist offshore etter å ha vært hjemme i to måneder nå, men vi jentene skal nok klare oss på egenhånd. Eller alene blir vi jo ikke, for vi skal gå i partitog for aller første gang. Jeg har endelig fått fingeren ut og meldt meg inn i Arbeiderpartiet, og har derfor blitt invitert til å gå i tog med dem …”Gode partivenner! Vi gleder oss til 1.mai og håper på god stemning i godt vær…”

Jada, endelig voksen og ute av skapet. Nei, nå tuller jeg. De fleste som kjenner meg, vet nok veldig godt hva jeg har stått for lenge og at jeg er aktiv på min spesielle måte. I steden for å være stille når det kommer til politiske spørsmål som ofte kastes ut i løse lufta, har jeg begynte å stille kritiske spørsmål tilbake. Det er slutt på å sitte å nikke og jatte med. Folk må begynne å bli stilt krav til når de lirer ut av seg den ene påstanden etter den andre. Svar som “jeg veit ikke”, “nei det har jeg ikke tatt stillingen til” eller total uvitenhet og interesse, blir for meg noe veikt. For meg så er det viktig å være tydlig på hva som ønskes av samfunnet og fellesskapet. Vi har alle like mye krav på godene landet vårt har å by på. Vi må få slutt på gapet mellom rik og fattige. Det er alt for mange som har putta hodet sitt langt opp i rassen og som kun satser på hva som ganger dem selv. DET, er noe av det verste jeg veit!

Disse bildene ble tatt i fjor, og jeg kjenner jeg får opp den gode stemningen av å bla i gjennom dem…





<a href="http://www.youtube.com/watch?v=

God 1. mai dere!

Klem Nina

 

 

1 kommentar
    1. Enig med deg Nina! Fellesskapet er så vakkert, men bare hvis alle får være med!
      Politisk likegyldighet og setninger som “Jeg bryr meg ikke om politikk” eller “det angår ikke meg” er noe av det mest tåpelige jeg hører. Politikken angår oss alle 🙂
      Ha en fantastisk 1. Mai!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg