Alt kommer til å ordne seg!

God morgen kjære venner!

Gårsdagen her på Frambu var en stor høydarer! Vi fikk nemlig møte ei voksen høytfungerende Sotos jente. Den 20 år gamle skjønnheten gjorde meg målløs med sin ærlige historie om livet sitt. Jeg så det var flere med meg som satt med klump i halsen og rusk i øyet når hun var ferdig, for dette var sterkt og traff oss mitt i hjertet ♥

For etter å ha fått et innblikk i hennes vei til det å bli voksen og selvstendig, vet jeg at det finnes håp. Håp om at Mille-mor også en dag i fremtiden skal klare seg selv på egenhånd. Leve og ha et verdig voksenliv uten at mamma og pappa henger over henne støtt og stadig.

Fremtiden er et tema Bjørn Erik og jeg har unnlatt å diskutere. Det har skremt oss. Etter å ha snakket med den fantastikse unge damen, ser alt så mye lysere ut. Der og da bestemte jeg meg for å tro på at alt kommer til å ordne seg. Jeg er overbevist!

Hun ga oss følgende gode råd på veien som jeg tenkt tenkt å følge;

  • Lær å se forbi det at barnet ditt har Sotos, se barnet ditt som et individ i stedet.
  • Vær ærlig om fremtiden. Forbered barnet ditt på eventuelle vanskeligheter du vet dukker opp. Ikke tro du skåner barnet ditt ved å tie.

Jeg synes det var knalltøft å høre om utfordringene denne flotte jenta har hatt på sin vei. Jeg kjente smerten hennes når hun tok frem skyggesidene i det hun hadde vært i gjennom. Men kjente også på gleden ved å mestre å finne tilbake til det å tro på seg selv. Det var ikke vanskelig se at livet smilte til henne.

Det oste godhet av den fine jenta. Hun sa gang på gang at hun ville hjelpe andre på sin vei ved å formidle sin egen historie. Og det dere, er jeg overbevist om at hun kommer til å klare å utrette med glans. Hun har allerede hjulpet en…meg, og jeg er evig takknemelig.




Her ser dere ei frøken som er veldig fornøyd med livet. Hun vil helst flytte umiddelbart hit til Frambu. Hvis det derimot ikke går, så mener hun at det hadde vært knakende kjekt å jobbe her som voksen. Jaja, man skal aldri si aldri….

Ønsker dere alle en superduper dag!

Klem Nina

 

#sotos #frambu #mammablogg

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg