Gili Trawangan…siste dag <3

God morgen fininger

Nå har vi altså kommet tilbake til Bali, og dere kan tro det var litt av en overgang å begynne å gå med BH og gre håret igjen! Ups, det hørtes litt “trashy” ut, men jeg tuller faktisk ikke. Livet på Gili Trawangan er så relaxed og deilig at det å plutselig befinne seg rundt biler og ikke minst millioner av mopeder igjen, tok nesten pusten fra meg. Hadde vi visst hvor fantastisk livet var ute på øyene, så hadde vi nok tilbragt flere dager der, men, men, det er for seint å angre på det nå.

Vi har fortsatt mange dager igjen her på Bali, og de skal nytes til det fulle. Vi har booka oss inn på Hard Rock Hotel, og Mille elsker det! Hun er akkurat blitt introdusert for “Kids Club”, og er igjen i himmelrike. Synes nesten hele dette gigantiske hotellet minner om en stor barnevennlig greie. Det er veldig lite unge mennesker her som vil rocke, kun barnefamilier…

Jeg sitter i skyggen under et stort palmetre, “chill out pool”, og går gjennom siste dags bilder på Trawangan. Hjertesukk for en dag og kveld. Igjen valgte vi å sykle rundt hele øya, og på første stopp, snorklet Mille og Bjørn Erik med en skilpadde igjen. De var så høye på denne opplevelsen etterpå at jeg måtte roe ned snuppeline med en times strandmassasje. Ble nesten litt flau av prisen dama skulle ha…60 kroner for en times “barnevakt”. Gadd ikke å prute en gang, synes det var verdt hver bidige krone.

Bittelitt slitne (jeg svetta som en gris) rakk vi akkurat frem i tide til å få med oss solnedgangen igjen. Det var svarte natta før vi kom oss tilbake til hotellet den dagen. Hver bidige time skulle nytes i vårt fine lille paradis ♥





Man skal ALDRI le av andre, men jeg ble litt tatt på senga av de to her. Det er en kjent greie at mange asiatere her nede ikke liker å bli brune. Det betyr gjerne at man har en “utejobb” som ofte rangerer deg lavere enn andre. Vår sjåfør fortalte at det kjekkeste kona hans visste var når han kom hjem med bodylotion med blekningsmiddel i. Han lo godt når han fortalte at hun stadig maste om han synes hun var “lys” nok…

I tillegg så må det nevne at Gili øyene er muslimske, i stor kontrast til Bali, så det kan hende de her ikke var så gira på å vise frem for mye kropp. Skikkelig fine var de alle fall, som fargeklatter der de kom spaserene, MED dykkermaskene på 🙂








Mille og pappsen føyk rundt på denne turboen her, alltid i front…

Mange stoppet meg og spurte hvor jeg hadde fått tak i denne “doningen”. Ser kul ut, men mye tyngre å sykle på en den fine damesykkelen jeg hadde tidligere i uke…med kurv foran. Uansett hvor høyt jeg satte opp setet fikk jeg knærne nesten opp i haka. Rally-Nina-style!

Svettis!










Gode minner, kjærleik fra Gili Trawangan ♥

#bali #gilitrawangan #reiselyst #ferie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg