Blodmandag!

God morgen, og ikke minst god mandag!

Denne dagen har jeg altså kalt “blodmandag”, rett og slett fordi det er den “berømte” dagen hvor en del rutiner skal på plass…igjen. Vekta viser alt for mye, og det er på tide å ta grep, skikkelig grep! Bjørn Erik og jeg syka oss opp i går ved å hente frem stasj fra snopeskapet, og gafle i oss. Det var siste krampe!

I tillegg har jeg ørtifjørti prosjekter på gang. Faktisk over hele huset. Typisk meg å lage meg stasjoner overalt hvor kaoset oppstår så til de grader. Elsker å se ting flyte, for så å plutselig ha alt på stell igjen, samtidig. Da føler jeg at jeg virkelig har oppnådd noe.

Nå venter jeg på at Bjørn Erik skal våkne, da kan marerittet begynne. For vi må ut å kjøpe ny seng. Våkner grytidlig hver bidige dag, for den gamle senga tar helt knekken på meg. Har ikke hatt vondt i nakken eller ryggen en enste gang på ferien, men når vi kom hjem startet hekkanpekkanen igjen. Den senga har ikke vært god på lenge, så vi er begge enige om at dens siste time har kommet.

I tillegg må jeg ut å kjøpe uteplanter, maaaaaange! Pelle har vært superflink med huset mens vi var borte, det skinte når vi kom inn dørene her. Plantene derimot, har han gått forbi i stillhet. De er det umulig å redde, og sommeren er så absolutt ikke over, så her må det shoppes.

Siste og store prosjekt blir å gå i gjennom alt av klær. Jeg har fått masse hjelp av noen gode sjeler rundt meg, så Mille-mor skal neppe mangle noe når skolestart begynner igjen. Men jobben med å sortere kan ikke utsettes lenger, så nå bugner det av hauger overalt oppe i andre etasje.

Det er gøy med mandager med masse “things to do”. Får bare håpe motet fortsatt er der når kvelden kommer og kroppen skriker etter sukker…og Pepsi-Max!

Ganske snodig at det går an gå forbi de stakkarne her uten å se at de trenger vann…men, men huset står og katten Lala lever. Kan ikke forlange alt heller 🙂

Rester fra i går…går rett i søpla!

Det som gror her kan jeg ikke huske å ha planta før ferien…


Nyvaska, gode ferieminner…



Nå skinner faktisk sola her i Stavanger! Får komme meg i dusjen og sette på noe god morgenmusikk…regner med at han far våkner da.

Vi får håpe på fortsatt godt vær, så inneprosjektene kan vente litt. Hagen er mye mer fristende.

Ønsker dere alle en superduper mandag!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg