Det er lamt å ikke gjøre borgerplikten sin!

God fredag fininger, tenk endelig helg!

Kommunestyre- og fylkestingsvalget 2015, er unnagjort. Før Bjørn Erik dro offshore i går, dro vi inn til Olav Kyrres gate 23, parkerte bilen, forhåndsstemte, og fem minutter seinere var vi ferdig. 

Nå som man faktisk kan forhåndsstemme omtrent hele dagen fra 10 august til 11. september, er det ingen unnskyldning å ikke gjøre borgerplikta si. Jeg er så lei av folk som aldri “gidder” å ta seg tid til dette, for dette er viktig. I så tilfelle bør de klappe igjen talatuten i etterkant, hvis de er misfornøyd med noe. Jeg mener faktisk man mister retten til å uttale seg, hvis man ikke klarer å bruke fem minutter på det her.

Jeg har stemt hver bidige gang siden jeg ble myndig. Det er morsomt å se tilbake på hvordan tankegangen min var da, og hvor drastisk den har forandret retning. Som ung kapitalist, svevde jeg på en luftsky om at hele verden var min. Etterhvert som jeg fikk barn og giftet meg, ramla jeg fort ned på jorda og begynte å sette pris på mangfoldet og ideologien om at man må stå sammen i felleskap…og dele.

Det har ikke alltid vært like enkelt å stå rakrygga og ofte mene noe utenom “flokken”. Men etterhvert som jeg har blitt eldre og tryggere på meg selv, og ikke minst blitt litt flinkere til å lytte, så viser det seg jo at vi er mange som tenker likt. Jeg har blitt partimedlem, og er stolt av tilhørigheten.

Så vær grei å stem. Hver bidige røst er viktig. Selv om mange (vår Pelle på 18 år også) mener de vet for lite om de forskjellige partiene og ennå ikke har klart å bestemme seg, er det nok av tid igjen til å gjøre seg opp en mening. Godt valg!

FYI! Du trenger ikke å ha med deg valgkortet, kun legitimasjon. Enklere kan det ikke bli…







Ønsker dere alle en superduper fredag, og GOD HELG!

Klem Nina

 

#valg2015

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg