Jeg er så lei…

Ja, da var det søndag igjen folkens.

I dag har jeg helt klart våknet opp på feil bein. Klokka viser at jeg har sovet i hele syv timer, og det er alt for mye for den skrotten her. Kroppen stivner, og jeg kommer ikke i gang med dagen på en frisk og rask måte.

Men allerede i forrige uke følte jeg sløret senke seg. Snakket mye med Bjørn Erik, som fortsatt er offshore på tredje uka, om at jeg var ganske nærme med å avslutte all aktivitet på sosiale medier. Tror det er Kommunestyre- og fylkestingsvalget 2015 som har vippet meg av pinnen og slått meg helt ut. Jeg er sliten og lei av hele dritten. 

Jeg er rett og slett lei av alt grumset. For grumset i folkedypet har blitt lokket fram, og jeg meker jeg til tider blir helt matt, målløs og ikke minst mektig irritert. Samtidig føler jeg en tristhet over å opdage å ha venner og bekjente rundt meg som jeg ikke liker lenger.

“Jøss, nå må du ta deg en pære, Nina!”

Ja, nå må jeg skjerpe meg! Eller må jeg egentlig det? Kan jeg ikke få beskytte meg selv, ved å blokkere og luke ut de menneskene rundt meg som jeg ikke synes er verdt vennskapet mitt? Tja, det var det da.

Min bedre halvdel er ganske så konsekvent. Ut og vekk! Har ikke bruk for dem! Selv har jeg argumerntert i mot om at jeg synes det er greit å vite hvor jeg har folk. Greit å vite på hvilkent nivå jeg bør legge bekjentskapet.

Åhhhh, jeg gleder meg altså sååå til at valget er over. Håper det da blir slutt på alle delingene av andre folks artikler med oppgulp. Folk skriver jo ikke lenger hva de selv mener og tror, de gjemmer seg bak andres skriverier. Gi meg fred…


Nei, nå veit jeg akkurat hva jeg skal gjøre for å komme på bedre tanker og ikke minst få opp humøret. Jeg skal skifte til hestetøy og ta med meg snuppeline Mille og den trebeinte Pippi i stallen. 

Fikk forresten en liten pause i skriveriene her nå. Dennis og Kristin fikk meg til å smile bredt når vi skypet. De er i Las Vegas, og lever ut drømmene sine så til de grader. Guriland så herlige de er! Det var akkurat det jeg trengte. Humøret steg flere hakk.

Ønsker dere alle en kosikos søndag!

Klem Nina

2 kommentarer
    1. Skjønner deg så veldig godt. De fleste ønsker å hjelpe i en eller anna form, men nån daga ser man bare de vemmelige. Anbefaler deg å like FB-sida Refugees welcome to Norway, om du ikke allerede gjør det. Der får du se mange som bidrar og støtter.
      Det e lov til å ha forskjellige meninger, men enkelte har grufulle holdninger og beskrivelser av andre som vitner om mye innestengt bitterhet.
      Hilsen en som sjøl måtte fjerne to venner… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg