Elsk vennene dine i plenum ❤

God ettermiddag fininger!

Ja, da har jeg vært på jobb og rukket en kaffekopp (te) i byen med Vibecke. Gud så deilig det er med venninnepåfyll. Uten disse ukentlige planlagte møtene hadde livet vært fattig.

Men over til noe helt annet. En venninne av meg hadde bursdag for litt siden, og ble hoppende glad over å ha fått over 200 hilsninger på Facebook. Skulle bare mangle, tenkte jeg. Eller er det så utenkelig at man får 200 hilsninger når man har rundt 800 venner på lista si? Personlig synes jeg hun burde ha fått dobbelt så mange jeg!

Det første jeg gjør når jeg stikker innom Facebook, er å sjekke hvem som har bursdag. På det meste har det vært syv stykker på samme dag, men det hindrer ikke meg å gratulere alle og enhver. Det tar meg et par minutter, og har blitt en fin gest. 

Hvis man ikke klarer å skrive et par tre ord i året til de man faktisk har valgt å ha som venner/bekjente, hva er vitsen med å være venner da? Synes det er flott å kunne glede folk i plenum på denne måten, og jeg tror det gjør den bittelille forskjellen i hverdagen.

Jeg støttet borti en kompis her om dagen, og han lo stokkete og nervøst fram at han hadde vært nødt til å blokkere blogginnleggene mine på Facebook. Det ble noe i meste laget å høre nytt fra meg hver bidige dag. Jeg ble litt masete, mente han. I samme setning klarte han å si at han egentlig var for opptatt til å være på sosiale medier, at han sjeldent fulgte med på hva som skjedde der inne. Det var for lavmålt…

Jøss, tenkte jeg da. Han snakket arrogant om tiden folk brukte på sosiale medier, tok avstand fra sånne slitsomme gammal-rosa-bloggere som meg, MEN hvem tror dere takket og bukket for alle bursdagshilsningene han fikk noen dager seinere. Han syntes det var såååååå kjekt å bli gratulert i plenum…fra meg også. Djiiiisus!

Ja, det er deilig å bli “elsket” i plenum. Det koster så lite, og er nok like kjærkommet for bestemor på 65, kjekkassen på 25 eller klassekompisen du ikke har snakket med eller sett på over 40 år ❤ 

Ønsker dere alle en superduper kveld!

Klem Nina

 

PS! Blogg.no bestemte seg i går for å forandre på designet på mobilversionen for alle oss bloggere. Det skal visstnok gi dere lesere en bedre leseopplevelse, men det er litt irriterende for meg som har påkostet meg eget design. Får se om jeg får overstyrt det på en eller annen måte etterhvert.

8 kommentarer
    1. Det der med FB venner det kjenner man igjen. Jeg deler også bloggen der det gir meg 5 lesere extra, men jeg har jo bare 149 ” venner ” 😁 Å gratulere regner jeg som god folkeskikk

    2. Rar kommentar frå han gutten, må eg seie.. Ein kan jo berre la vere å fylgje.. Er jo ikkje ulovleg det.. Betre enn sure kommentarar.. Betre å halde storbonden ein ikkje har noko konstruktivt å seie synes eg.. Ang den mobilversjonen.. Likte ikkje at dei har gjort om på layouten pr mobil.. Ev vil ikkje ha svart profil og svære svarte bokstavar.. Forstod ikkje heilt den logikken der nei.. Vi for prøve å protestere so kanskje det skjer noko.. Ha til fin dag no, Nina!!

    3. karenmarenmette: Gutten…voksne mannen. Jeg ble litt tatt på senga, så jeg klarte ikke helt å si hva jeg egentlig mente.
      Den nye mobilversjonen var flott med stor tydelig lesbar tekst, men guriland så nitrist med det harde svarte designet. Samtidig var det jo reklame på halve skjermen, ikke fint i det hele tatt.
      Fikk til slutt hjelp og fikk reinnsatt det gamle. Fikk litt fletta der altså.
      God kveld, klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg