Kan jeg få ta henne med meg hjem?

Hei igjen dere!

I dag har jeg ligget i sengen helt til nå. Det er et eller annet som murrer i kroppen, og jeg har hatt hodepine, noe jeg veldig sjeldent har. Bjørn Erik er med Mille på skolen i dag, men før han gikk proppet han meg full av piller og smurte “Biofreeze” gelé på nakke og skulder. Dere kan tro jeg sov godt igjen da. Har dere forresten prøvd dette mot ømme og stive muskler? Det anbefales på det sterkeste. Har reddet meg mang en gang.

Det er på sånne dager det er godt å litt bloggestoff i bakhånd. Så her har dere mine siste sommerminner. Hele 30 innlegg har det blitt fra turen vår til Bali og Gili Trawangan, og jeg nyter tilbakeblikkene og drømmen om å engang få reise tilbake.

Denne dagen var vi atter en gang på tur med sjåføren vår. Mille elsket spesielt den store hunnflaggermusen som ønsket oss velkommen på kaffe- og tesmaking. Den var enorm, tam og litt skummel siden hun hadde muligheten til å fly akkurat når hun ville. Etterhvert som Mille fikk matet henne med papaya, skiftet hun fort mening. Var ikke redd lenger og ønsket vi kunne ta henne med oss hjem. Ja, det skulle tatt seg ut!

Når vi først var så heldige og fikk oppleve det her, valgte vi å ta oss god tid så Mille fikk tildfredsstilt metta si rundt dette snodige vesenet. Hun har en egen forkjærlighet for dyr, får aldri nok. Hun var uansett ikke så “keen” på det Bjørn Erik og jeg skulle. Smake oss fram til deilige teer, som vi kunne shoppe med oss hjem.





Jeg drikker ikke kaffe, så han hunken her fikk ta den biten. Teene derimot var helt utsøkte, og det var vel noe av det eneste jeg kjøpte med meg hjem fra reisen vår. Masse deilig te, ferdig sukra. Elsker det søte!




Turen gikk videre til en nydelig risplantasje i en dal, og da møtte vi på denne skjønnassen her. Mille har lært seg at det ikke er lov å klappe dem, men det kan nevnes at den ikke trengte å spise noe på flere dager etter at vi hadde vært der…

Utrolig vakkert! Igjen klarte guiden vår å finne en plass uten andre turister. Dette var altså utsikten vår mens vi spiste på en bitteliten restaurant. Skulle virkelig ønske jeg kunne delt lydene og luktene med dere. Hele atmosfæren var til å ta og kjenne på.







Da sier vi takk og farvel til Bali og Giliøyene for denne gang. Jeg har lovet å skrive et innlegg med supertips for dere som eventuelt har tenkt dere turen dit, men da må jeg ha hjelp av Bjørn Erik. Det er tross alt han som planlegger alt ned til minste detalj. Jeg er bare med jeg…meg og kameraet.

Smask Nina

#bali #gili #trawangan #reiselyst #ferie

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg