Enda en ting er huket av på flinkislista!

God morgen kjære lørdagsvenner!

Gjett hva snuppeline gjorde i går, og som har vært hennes store samtaleemne de siste to ukene? Hun reiste på høstferie til mommo i Oslo med fly helt alene!

Guriland, så flink hun er! For selv om hun har flydd flere ganger i året siden hun ble født, er det et stort steg å gjøre det på egenhånd når hun bare er ni år, og litt småredd for det meste. Hun har skapt litt drama rundt dette, men innerst inne har hun sett frem til masse alenetid med mommo. Det har vært den store premien i seg selv, og etterhvert fått henne til å overvinne frykten. 

Må få nevne at det å fly alene er noe hun selv har ønsket å gjøre i over to år. Det er absolutt ikke noe vi har pålagt henne, men noe hun har sett frem til i en evighet. Det hun derimot ofte gjør når noe stresser henne, er å ta frem autist-biten i seg. Hun repeterer høyt hva hun skal i gjennom. Gjentar det flere ganger om dagen, til punkt og prikke. Parallelt med det, stiller hun gjentatte spørsmål til meg, og jeg svarer det samme…hver gang. Vel, av og til så ser hun på hele meg at jeg begynner å bli bittelitt lei, og da svarer hun selv før jeg får åpnet munnen. Hun har til og med begynt å si unnskyld for at hun “snakker ihjel ting”. “Beklager mamma, jeg vet jeg har spurt om dette før. Skjønner at jeg har dratt det litt for langt”.
 








Hun er nå gullgod også da. Ringte meg i det flyet rullet bortover banen. Ba henne om å legge på å sette på flymodus som vi hadde avtalt på forhånd, men det tok ikke lange tiden før tekstmeldingene haglet inn, godt med wifi ombord. Sikkert hennes måte å få tiden til å gå på. Skrive til meg i steden for å forholde seg til alt som foregår rundt henne. 

Turen gikk uansett veldig bra, og jeg er helt sikkert på at hjemturen vil gå enda bedre. Det tok ikke lang tid før jeg motok bilde av mamma med en smilende Mille godt plassert i sofakroken med en stor smågodtpose i fanget. Nå skal hun skjemmes bort etter noter en hel uke. Det er det besteforeldre er aller best på. 

Nå holder jeg på å pakke. Jeg skal ut på sprell. Stay tuned, for dette blir moro!

Nyt lørdagen, klem Nina

 

Instagram: nthorsen  Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg