Vi skal på…interrail!

God morgen!

Hver bidige gang vi er på sommerferie, begynner vi allerede å lufte ønskelige feriemål for året etter. Nå som det kun er trioen Bjørn Erik, Mille og myself som skal ut på sprell, er alt mye enklere. Særlig når vi i det siste har kjent på at det er ganske så kult å impulsivt pakke sekken og reise litt på måfå uten så alt for mye planlegging.

Så nå skal vi på interrail! Tenk, det da dere! På kryss og tvers gjennom Europa med tog. Først var det meningen å ta bilen, for vi har en ganske stor bil vi elsker å kjøre langt med. Etterhvert fikk Bjørn Erik tenkt seg om, og fant ut at det var en dårlig idé. For de siste to åra har han alltid måtte kjøre, fordi jeg ser mitt snitt til å redigerer bilder da. Så derfor blir det tog på oss, jippi! 

Det er en evighet til vi skal reise, men halve moroa er jo å planlegge. Målet er at alle tre skal få noen av ønskene sine oppfylt, og kjenner jeg oss rett, blir det mange diskusjoner og kanskje en del forandringer før ruta er spikra. Bjørn Erik vil helst til øst i Europa, jeg har kun Nord-Italia for øyet og Mille vil møte Astrix og Obelix i Parc Astérix ikke langt fra Paris. Åhhh, dette blir spennende.

Vi har kjøpt inn et stort kart og hengt det opp på soverommet vårt. Det er det første og siste jeg ser hver dag, og jeg kjenner det kribler i magen allerede av reiselyst. Dette har jeg ønsket meg siden jeg var 18 år. Venninnene mine den gangen var noe forfengelige og likte ikke tanken på å loffe rundt med sekk. Jeg liker ikke helt tanken på å bære tung sekk nå heller, men vi har blitt enige om å prioritere gode hoteller med høy standard underveis. Dette blir moro!







Noe av det jeg elsker mest med Bjørn Erik, er at han er like eventyrlysten som meg. Han sørger for at drømmer stadig går i oppfyllelse, og det er søren meg på tide å leve ut dette nå som en nærmer seg 50 år med stormskritt.

Nyt dagen!

Klem Nina

 

#interrailtravel #nsb #reiselyst 

3 kommentarer
    1. Fantastisk måte å reise på ferie😃🙏🏻👏🏼👍🏻🎉Har gjort det selv 2 ganger i godt voksen alder. Vil anbefale dere til å kjøpe ryggsekker som du kan åpne som en koffert, gjør ting så mye lettere slipper å dra ut alt du har hver gang dere skal ha en overnatting. Blir ikke så mye trasking med ryggsekken heller, toget stopper alltid midt i byene. Vi bestemte alltid neste mål før vi reiste fra ditt vi var, ha med en liten pc så googler dere bare hvor å hva dere vil. Bestiller hotel sånn at når dere kommer fra vet dere hvor dere skal. Genialt å reise på den måten🎉👍🏻😃

    2. Øst Europa er fantastisk, riktignok kjørte vi bil, men allikevel. Og Italia tar dere på hjemveien 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg