Terningkast 6 ga tiss i trusa…

God mandag, herlige dere!

Overskriften er vel noe i drøyeste laget, selv for meg, men er det ikke viktig å være ærlig da dere? Konserten med Gabrielle i folken på lørdag var så eksplosiv bra, at undertegnede et øyeblikk der forskremt snudde seg til bestis Tonje, som forøvrig holdt på å le seg ihjel, og satte av gårde på do…men la oss ta det hele fra begynnelsen dere.

Jeg elsker Gabrielle! Hun er et fyrverkeri av ei dame, som virker både ydmyk og reflektert. Hun lager de mest fengende låtene “ever” og de spilles omtrent daglig her hjemme. Jo mer jeg hører av henne jo mer digger jeg henne. Rytmene, energien, tekstene, ærligheten, ja alt, treffer meg midt i hjertet.

Jeg vet at dette gjerne ikke er førstevalget av musikk Tonje tyr til, men som god venninne stilte hun opp i steden for Bjørn Erik. Dette hadde nok ødelagt imaget hans bittelitt, er så langt i fra hva han liker, men veit  han hadde stilt opp hvis ikke noen andre hadde hengt seg på. Tonje kjenner litt til dama fra før av, fra når hun bodde her i Stavanger, og et lite øyeblikk der var de faktisk på “hils”.

Fikk nesten litt sjokk når vi entret dørene på Folken, for vi møtte en vegg av ungjenter som er nokså uvant. Lokalet virket nesten litt lysere ut, trodde først de hadde pusset opp, men det var nok mere det at rockerne jeg som regel møter der var bytta ut med pynta småpiker. Med masse jenter følger det også med milelange køer til doene. Jeg hadde ikke tålmodighet til det der og da, ikke særlig smart, skippa det og valgte heller køen i baren.

Det er for meg helt umulig å stå rolig på konsert. Når låta “Mellom skyene” bygde seg opp til klimaks, hoppa fru Thorsen i taket med alle de andre og der og da gikk det galt. Dråpe i trusa var et faktum, og dere kan tro vi lo! Takk gud for en noe roligere låt rett etterpå. Fikk løpt og ordna uhellet, og var raskt tilbake “fit for fight” igjen. Jeg dansa meg altså så svett i løpet av kvelden. Det rant av meg. Ba Tonje-mor kjenne hvordan det lå an på ryggen min, under genseren, og det var jo ikke noe særlig snilt av meg. Hun steila, og jeg lo!

På veien ut, fornøyde og glade, på en liten snurr så klart, møtte vi på tre voksne karer. Ga de litt kreditt for at de var så snille og stilte opp som verger for døtrene sine, men da lo de godt. De var ikke der for døtrene sine, dette var planlagt moro. Veldig overraskende synes vi, men herregud, helt innafor. Dama er jo så rå, så jeg forstår godt at hun appelerer til alle målgrupper. Så kult!








Nå må jeg hive meg rundt. Fikk akkurat beskjed om at bilen er veldig “syk” og at den trenger mye omsorg på verkstedet. I mellomtiden trenger vi leiebil, og med alle de avtalene jeg skal rekke over i dag, er det bare å løpe.

Ønsker dere alle en super start på uken. Gi gass!

Klem Nina

 

#gabrielle #folken #konserter

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg