Helmax feiring!

God morgen.

Da var feiringen av snuppeline over for denne gang. Vi ble tilsammen 17 stykker, venninner og deres barn, som samlet seg rundt jubilanten i går. Siden jeg måtte jobbe først, gjorde jeg det enkelt og bestilte pizza på forhånd levert på døra. I tillegg satset jeg på at kaken fra barneselskapet på lørdag holdt til å mette gjengen. Alle som kjenner meg , veit at jeg ikke er noen stor bakemester. Dere aner ikke hvor mange ganger Bjørn Erik har reddet meg ved å bake de amerikanske sjokolade cookiene sine. Det siste han gjorde før han reiste var å fylle kakeboksene her og igjen høstet han velfortjent ros for dem.

Jeg må innrømme at det var ganske tungt å reise på jobb i går. Pelle var ute av huset, og med Bjørn Erik bortre også, satt frøkna vår helt alene og ventet på å bli hentet og kjørt til skolen. Det har aldri tidligere skjedd på de tidligere bursdagene hennes. Hun har alltid vært omringet av oss alle rundt sengen sin med alle pakkene sine, men i går gikk det ikke. For når jeg begynner syv, ble det noe i tidligste laget å få dette til. Det ble ikke riktig å haste med gavene. Jeg var derfor glad hun selv forstod hvor mye kjekkere det ville bli hvis hun ventet til kvelden. Allikevel ble jeg sittende med en vondt følelse i magen på vei til jobben, for det siste hun sa til meg når vi ga hverandre en klem i døra var:” Dette føles ikke riktig mamma, men jeg skal forsøke å være stor jente nå og ikke bli lei meg…”. Uff, så hun kjempet med tårene, og det kan jeg love dere at jeg også gjorde. 

Det var derfor ekstra kjekt å få feiret henne skikkelig litt seinere på dagen. Lille miniungdommen min. Hun fikk så absolutt den oppmerksomheten hun fortjener, mye kjærlighet og varme. Dere skulle sett henne når jeg fikk ryddet opp i kaoset og lagt alle gavene fint utover frokostbordet hennes i morges. Så takknemlig! Glad og fornøyd, trippet hun avgårde i dag. Hun fikk sin aller første maskara i går, og var veldig spent på om de andre i klassen ville se noe “nytt” på henne i dag ❤







Tror hesten Vilja skal merke at det snart er jul ❤






Det har vært koselig å ha rosa og hvite papirlykter i taket, men nå er det på tide å få de ned. Jeg skal omtrent ikke være hjemme de kommende dagene, så jeg får se om jeg får vasket litt vinduer i dag, så de er klare for julepynten som snart skal opp. Har egentlig mer lyst til å fyre i peisen og krype under pleddet…kanskje jeg skal unne meg en liten time eller to?

Håper dere alle får en finfin dag!

Smask fra Nina

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg