Galen i Julen…

God kveld, dere.

Nå har Mille og jeg vært ute på vift og høstet litt julestemning. Vi har sett forestillingen “Galen i Julen” i Stavanger Konserthus, og vi elsket den. Den har visst blitt vist i hele 15 år, uten at vi har fått det med oss. Det var virkelig på tide, før det er for seint. For dette er nok mest retta mest mot de yngte på 5+-.

Mille var nok en av de eldste barna der, men det gjorde ingen verdens ting. Hun sang og danset med, og når hun “koret” med i låta “En stjerne skinner i natt”, ja da rant det over hos na´mor. Da sneik det seg inn en liten førjulsspire i sjela mi.

Det hele var over før det hadde begynt. Sikkert fordi vi koste oss sånn…




Nils Christian Fossdal, en av mine favoritter…




Dette ble startskuddet får utallige teater- og konsertopplevelser fremover. Mille vet fortsatt ingenting om at julekalenderen hennes kommer til å by på mange musikalske opplevesler. Synes litt synd på henne, for hun gnåler hver dag om billetter til Sola Kulturhus og forestillingen “Drømmejulen”. Det er det kjekkeste hun vet om, og hun er livredd for å gå glipp av det. Jeg unngår å svare, og ser hun blir så lei seg. Gleder meg derfor til å se henne åpne luken med billettene i…

Mille og jeg tok med oss kinamat hjem etterpå. Vi fyrte i peisen og overrakset Pelle-mann med yndlingsretten hans. Greit å gjøre det lettvint, når man har vært ute kvelden i forveien med jentene, vært tidlig oppe for å hente Mille hos Hege for så å tilbringe mange timer i byen. 

Nå skal jeg og snuppeline komme oss opp på loftet og hente ned litt julepynt. På tide å begynne å vaske og få ting på plass.

Ønsker dere alle en fortsatt fin kveld!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg