Nervepirrende dag…

Endelig helg, fininger ❤

Starten på dagen ble nokså rotete. Udusja, uten BH og i skikkelige slabbedaskklær, farta jeg ut dørene her rett etter klokka åtte. Fikk det nemlig for meg at det hastet med å få Pippi-luska til dyrlegen. Tidligere har hun blitt kalt inn et par ganger i året for å fjerne tannstein, men av en eller annen grunn har hun falt ut av systemet. Nå luktet ånden hennes skikkelig “hoppetau”, og jeg heiv meg rundt for å få gjort det i en fei.

Pippi liker ikke nærkontakt med andre folk. Hun liker ikke å bli løftet opp, men fordi hun er så liten og søt, blir hun veldig ofte utasatt for det. Derfor velger jeg å bli med henne inn til veterinæren når hun skal legges i narkose. Holder henne mens hun blir stukket, så jeg får roet henne ned etterpå. Hun skriker og hyler, stresser altså noe så inni hampen. Det er så vont å se på. 

Jeg var fryktelig redd for henne i dag. Har akkurat hørt om ei som mista yorkien sin under narkose, men den var dobbel så gammel, 8 år. De er litt mer utsatt de små nurka våre, så etter å ha venta en drøy time, klarte jeg ikke å holde meg lenger. Måtte be de gå inn å sjekke henne (følte meg litt som ei gammal skrulle da). Jeg glemte å si at hun ikke liker å bli løfta, så plutselig hørte jeg henne. Skrik og hyl…men denne gangen veldig kjærkommet. Fikk gå inn å hente henne selv, og pakket henne godt inn under genseren min. For de mister ofte litt kroppsvarme etterpå, så hun lille snella der må passes ekstra godt på.

Mille-mor er heller ikke i slaget. Det er vel tiden vi er inni i nå. Så nå pleies husets to små frøkner flittig ❤






Nå er jeg på vei til Sola flyplass med Pelle-mann. Han skal tilbringe helgen med storebroren i Oslo. Så mellom veterinærbesøk og pleie, har jeg pakket inn julegavene til Kristin. Greit å få de av gårde.

Ønsker dere alle en koselig helg!

Skrives ganske snart igjen, klem Nina

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg