Fin kveld, til tross for tåreflom…

Heihei,

I går var Mille og jeg på Rogaland Teater og så klassikeren Ronja Røvedatter av Astrid Lindgren. Det er nok på dette teateret vi liker oss aller best. Det er noe med atmosfæren der, tror jeg. Noe litt opphøyd, som gjør at Mille alltid vil pynte seg litt ekstra, gjør litt ekstra stas på opplevelsen.

De fleste kjenner røvedatteren Ronja fra før av, og de hadde virkelig klart å finne den perfekte rolleinnhaveren til bøllefrøet. Det var en del voksne i salen som så på hverandre og humret litt når sinnataggen skreik “helv….” for tredje gangen på rad. Ikke helt hverdagskost, men jeg så at Mille var helt oppslukt av hele historien der og da, at hun ikke reagerete i det hele tatt. Røvere skal ha litt “sjaue”språk.

Rompenissene (Varfor gör hon på det der viset? Varfor då då?) var nok mine favoritter. Guriland så morsomme og fine de var. Har jo alltid synes de har vært de skjønneste i selve filmen. De hadde digre hjerteforma romper, og stressa noe så inni hampen der oppe på scenen. Kunne ikke annet enn å le da.

Noe av det kjekkeste Mille vet, er å reservere bord med drikke og snop satt fram i pausen. Jeg ordnet selvfølgelig det på forhånd denne gangen også, så vi benka oss godt til rette som to venninner, frøkner på tur. Alltid veldig koselig, det har blitt en fin tradisjon det der.

Det ble dessverre ingen trampeklapp på slutten. For “Skalle Per” dør, og blir faktisk lagt i en kiste og senket ned under scenen. Da kom tankene atter tilbake til bessen som vi mistet tidlig i år, og vesla begynte å stortute. Hun har hatt et par slike utbrudd den siste uken, og da er hun ganske så ustoppelig. For selv om de rundt henne reagerer ved å stirre på henne, klarer hun ikke å stoppe. Vi ble sittende igjen i salen til alle var gått, men tårene rant helt til vi var kommet hjem. Da varmet jeg opp litt lapskaus til kveldsmat og fikk avsluttet kvelden med å godsnakke om selve forestilligen og den flotte opplevelsen vi tross alt hadde hatt. Hun var enig i det, og smilet lå på lur når hun etterhvert fant senga ❤








Nå skal jeg fortsette med alle prosjektene mine her hjemme. Juletreet ble tatt inn i går og skal pyntes, det skal pakkes inn gaver, vaskes tøy og ryddes. I morgen kommer endelig han far hjem fra Malaysia, og da vil jeg at det skal være koselig her.

Ønsker dere en finfin onsdag!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg