Jeg trenger ikke TERAPI, jeg trenger bare å dra i STALLEN!

God kveld, dere, eller god natt blir det vel ganske snart?

Rutinene rundt bloggen er fortsatt i julemodus, for som dere vet liker jeg egentlig å poste innleggene mine fra morningen av. Håper det faller på plass fra i morgen av, for da er det skole igjen.

Det er mange flere lesere med meg i år enn i fjor, og jeg gleder meg til å se hva året 2016 kan bringe med seg av overraskelser. Det som er soleklart er at vi som i fjor skal ha hesten Vilja med oss videre i hverdagen. Mille har blitt 10 år og den kjære islandshesten hele 25. Fortsatt like sprek, leken og tiggete…i hvert fall på slutten av dagen. Da vet hun nemlig at go´bitene kommer på rekke å rad så sant hun gir et kyss tilbake. Fine Vilja ❤

Tror de fleste har fått med seg hvor godt det har gjort Mille å få møte Vilja. Det har tatt litt tid å få Mille til å forstå ansvaret rundt det å ha hest, men nå hadde hun nok bodd i stallen fra morgen til kveld hvis hun hadde fått lov. For miljøet, samhørigheten blant hestejentene er helt fantastisk. Her finnes det ingen snobberi eller konkurranse om hvem som gjør det best eller hvem som har det flotteste utstyret. Her deles det i hytt og pine, og de er utrolig flinke til å backe hverandre opp. Er det en hest som er litt grinete og bøller litt, eller en ridetime som ikke helt går som den skal, er de andre der med engang og får en på godt lag igjen. Tror faktisk aldri jeg har opplevd at Mille har vært i dårlig humør på hjemveien. Som regel blir det å ringe hjem til pappa eller mommo i Oslo og fortelle om hvor kjekt hun har hatt det. Hun klarer ikke å vente til vi kommer hjem.

Mille fikk ny hettegenser til jul med påskriften:”Jeg trenger ikke TERAPI, jeg trenger bare å dra i STALLEN!” Den er i størrelse M dame, og kanskje ment for de som er litt eldre, for når jeg spurte henne om hva det på geneseren egentlig betydde, sa hun følgende:” Jeg trenger ikke lenger rideterapi for den dårlige balansen min, som jeg hadde i barnehagen og på skolen de første årene. Jeg har blitt så god nå, at jeg klarer det meste sjøl”.

Tja, det er vel kanskje ikke det budskapet genseren prøver å formidle, men pytt, pytt. Er det så nøye?





Her er det ei som er stolt, fordi hun har rydda i skapet sitt…




Hun er god på de kyssa sine hun Vilja-mor…





Da skal jeg snart finne senga. Jeg begynner ikke på jobb før på tirsdag, men har time som vanlig hos manuellterapeuten min. Må vel også snart se å få rydda bort jula. Har egentlig ikke lyst, er fortsatt ikke lei, men tror snart ikke kulene klarer å henge særlig lenge mer på treet. Det har ikke fått vann på noen dager, og ser ikke særlig friskt ut.

Håper dere har hatt en finfin søndag, god natt, klem Nina

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

3 kommentarer
    1. Hei og godt nyttår til deg Nina!
      Jeg er fast leser av bloggen din og synes det nå er på tide med en tilbakemelding til deg. Bloggen din er kjempe inspirerende og rett og slett til å bli glad av! Ja du tar og opp vanskelige tema, men da på en fin måte som gir ettertanke, nye tanker og tårer! Slik som når jeg ser den nydelige datteren din i stallen i dag, det er veldig rørende og så godt å se. Du holder henne opp og fram på en slik verdig måte. Du løfter mennesker, barna dine, mannen din, familien, venner, andre rundt deg. Det skulle vært flere som deg i verden Nina, takk for at du deler noe av livet ditt her på bloggen!
      Vennlig hilsen Hege

    2. Mille er flott og smart ung frøken, godt hun har funnet vennskap med stalljentene. det må gjøre livet så mye lettere når det ikke er fokus rundt status og merkeklær.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg