Dirty Bad Dancing…

God kveld, fininger ❤

Det som er ganske greit med det å blogge, er at man kan gå tibake å hente fram historier og hendelser tilbake i tid. Særlig på dager som i dag, hvor jeg har veldig tynt bloggestoff å komme med. For i dag har Bjørn Erik og jeg først vært på Kilden kjøpesenter, deretter på et fullstappa Ikea for så å avslutte på OBS. Ikke akkurat noe å skrive om, foruten om av at vi begge synes det var ganske så kjedelig. Særlig etter endt besøk på Ikea. Da sank blodsukkeret mitt med et brak, og jeg var nødt til å begynne på det etterlengta lørdagssnopet som Bjørn Erik forøvrig forsøkte å stjela av meg. DET, gjør han ALDRI igjen!

Tonje og jeg opplevde en helt fantastisk “Dirty Dancing” musikal i London for mange, mange år siden. Når jeg tidlig i sommer skulle på et møte i Oslo, og to minutter før oppdaget at Stavanger Konserthus skulle sette opp samme herlige nostalgiske forestilling, var jeg ikke sein med å få tak i Bjørn Erik, som klarte å karre til seg en del billetter til en lite knippe venninner. Gjengen var i ekstase over at vi skulle samles til en helaften å få oppleve dette i sammen. Vi ventet en evighet i spenning på dette eventyret, men vi hadde vel egentlig ikke trengt å gå så i spinn. Vi ble advart om at det var ganske så ille, men at det skulle være så ræva, hadde vi vel ikke i vår villeste fantasi trodd. 

Det som derimot er en lykke, er at denne gjengen alltid uansett ytre påkjenninger, finner godtonen og har det knall-løye i sammen. Vi samla oss allerede klokken fire på ettermiddagen, hvor Kjell Arve spilte opp på “Lun Aften” i byen. Han satta standaren for hvordan kvelden skulle bli, så stemningen var alleredere toppers når vi entrert en av Stavangers beste restauranter, nemlig Spiseriet. Spiseriet ligger i Stavangers nye Konserthus, og jeg har alltid fått tipptopp service der og magisk mat. Denne kvelden var intet unntak, og hadde det ikke vært for at vi hadde en avtale med “Dirty Dancing”, hadde vi blitt der resten av kvelden. 

Vi var ganske så “høye” når vi entret inn for å se forestilligen, men fant fort ut at dette ikke kunne betegnes som en musikal. Det var vel heller en gjeng amatører som fremførte de kjente sangene fra filmen, uten kulisser og ganske så fargeløs dansing. Vi visste vel egentlig dette på forhånd, vi hadde blitt advart, så der og da bestemte vi oss for å gjøre det så innafor morsomt som vi kunne. Noen av oss, jada harry meg også, hadde med litt jodlevann i veska, og når vi i tillegg var så heldig å sitte på andre rad, rett foran scenen, fikk vi svung på sakene og lagde litt liv. Vi sang for full hals, klappet og rompedanset i stolene. I tillegg reiste Tonje seg opp og ga de et bitte så lite danseshow. For vi hadde bestemt oss på forhånd at vi skulle ha en aller tiders kveld uansett hva anmelderne hadde skrevet. Ingen skulle få ta fra oss helopplevelsen av kvelden.

Vi kunne vel egentlig ikke ha kommet oss fort nok tilbake til byen og Munken bar etterpå. Der var resten av gjengen vår samlet, og vi fikk sunget enda litt mer. Flinke Tone, hevet nivået flere hakk og fikk oss med på allsang. Kvelden ble derfor minnerik som vanlig. Det bar kroppen tydlig preg av dagen derpå. Det er ikke bare bare å holde ut med denne livlige gjengen i ti timer i strekk. Moro var det, men godt det ikke skjer hver helg…


















Nå har Mille sin venninne Kaja kommet. Hun skal overnatte og Mille har telt timene til hun skulle komme fra klokka elleve i dag. Bjørn Erik og jeg har lovet å spille “Bean Boozled” med dem, og jeg veit ærlig talt ikke hvordan det skal gå etter å ha døtta i meg hjemmelaga pizza og sjokolade de siste timene. Time will show!

Ønsker dere alle en fortsatt koselig lørdagskveld!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg