Jeg er nødt til å være med på å lage praktiske løsninger som fungerer…

God kveld, fininger ♡

I dag har det gått i ett siden klokka seks. Allerede halv ni var jeg på plass på sykehuset, men det får jeg heller skrive om litt seinere i uka.

Får nå har jeg bretta opp ermene og gått løs på rommet til Mille. Hun har slitt en evighet nå med å klare å rydde det selv. Hun har alltid vært veldig opptatt med å ha tingene sine på faste plasser, i systemer. Hvis ikke, klarer hun nesten ikke å leke med dem. Det er nesten som om hun har et lite snev av autisme, for hun liker ikke forandringer. Har snakket med de andre foreldrene som også har Sotosbarn, og det går igjen som en rød tråd det der.

I det siste har jeg altså merket at hun har begynt å lukke døra si inn til rommet. Hun orker ikke å se på alt rotet, og vil heller ikke at jeg skal se det, og bli minnet på at noe må gjøres. Derfor har vi begge tatt et skikkelig skippertak i dag. Kasta tre poser allerede med ødelagte eller ubrukelig ting, laget to fulle kasser med nostalgiske herligheter som skal på loftet (Bjørn Erik himler med øya) og så har vi pakket en sekk med masse forskjellige greier som hun skal gi bort til Robin i helgen.

Jeg ser hun storkoser seg med å putle med det her, så lenge jeg er med å pusher henne i riktig retning. Jeg foreslår praktiske løsninger, sånn at alt får fast plass og er lett tilgjengelig. I tillegg tar vi oss god tid til å ta farvel med kjente og kjære ting. Vi går nøye i gjennom dette, så hun ikke blir lei seg. For det er ikke bare bare å fjerne tingene hennes ser jeg. Jeg må hoste frem de gode argumentene, men det har til tross for litt frem og tilbake, gått ganske så greit.

Vi er ikke helt ferdige ennå, men nå har Mille tatt seg en lang pause for å reise på skolen med Bjørn Erik å ha spillekveld med de andre i klassen. Jeg har valgt å bli hjemme denne gangen, for å få ferdig hele prosjektet. Bare det å sette meg ned en time her nå foran Macén gjør at jeg mister litt av lysten til å fortsett, men jeg er nødt til å skjerpe meg å hente frem siste rest av pågangsmot. Det blir jo tross alt veldig koselig til slutt ♡




Mille ble så gira av denne ryddinga at hun valgte å vaske hele buret til Snow også…




Dere kan tro Mille synes det var kjekt å få systematisere Disney Infinitiv figurene.


De gamle barnehagebildene er byttet ut med det nyeste klassebildet…



Litt trist å ta farvel med denne gjengen her, men kanskje noen vil ha brukt for dem om noen år? Jeg har tross alt tre barn, og da må det være lov å håpe på barnebarn ettervært…

Nei, da får jeg karre meg opp i andre etasjen igjen. Mille er tilbake om en times tid, og det hadde vært kjekt å overrasket henne med å ha alt klart.

Ønsker dere alle en fortsatt fin kveld, klem Nina

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg