Gdansk ruler!

God morgen, skjønnasser!

Formen er superduper, og vi er ganske “keene” på å komme oss så fort som mulig ut av dørene her og fortsette Gdansk eventyret! Vi har kun opplevd herligheten “by nignt” til nå, men fyttikatta for en flott by!

Bjørn Erik klarte altså å overraske meg med dette nydelige eventyret. Det har ennå ikke sunket inn at vi skal vandre rundt i gatene her helt til mandags ettermiddag. Må nesten klype meg i armen, for å forstå at “this is for real”. Tror aldri jeg har reist på tur før uten selv å ha kontrollen i hue og ræva på alt, men fra nå av skal forsøke å senke skuldrene litt. Han hunken min har fikset alt, flinkissen min ♡

Vi bor ikke på hotell, men har leid oss en leilighet midt i smørøyet av gamlebyen. Fant den gjennom hotels.com, og kan anbefales på det sterkeste. Her finnes det egen sikkerhetsvakt i inngangspartiet, og jeg har forelska meg hodestups i dette supermoderne lille krypinnet til kun 500 spenn i døgnet. Jeg kan telle hele syv kirkespir fra vinduet mitt…soooo beautiful!

Her trengs det ingen taxi. Vi bor midt blant de beste spisestendene, barene, shoppingsenterne ja alt. Vi fikk gått runden litt i går kveld, og jeg kjenner på hele meg at denne byen har masse å gi. Det må nevnes at Bjørn Erik og jeg har vært superflinke og gått på diett nesten siden nyttår, men nå skal det fråtses…bittelitt. Åhhh, som jeg gleder meg. Dette ble en fantastisk flott start på den nye året!

♡ bildedryss ♡



Endelig på vei, etter å ha møtt kjentfolk i alle kriker og kroker på flyplassen…



Alltid litt skeptis til disse apartmentene, men her kunne jeg levd og bodd i en evighet…




Anbefales på det sterkeste!






Klarte ikke å bestemme meg, så bestilte liksågodt et lite knippe forskjellige go´biter…




Selvfølgelig avsluttet vi kvelden med Rock´n Roll!


Dere skulle vært med oss inn her. Polakkene elsker å danse, til og med på rockebuler! Alle danset med alle, hoppet og skreik, og var et herlig skue. Bjørn Erik og jeg oppførte oss som noen gamle tanter, og var sjeleglade for å komme oss helskinna inn til veggen hvor vi kunne lime oss fast til stolene der. 

Nei, nå må jeg løpe dere! Kan ikke sitte her, når sola lokker der ute. Det er bitende kaldt, men jeg har nok av strømpebukser og gensere med meg. Vet ikke helt om jeg klarer å røre megså mye med alle de klærne jeg har tenkt å ta på, time will show!

Ønsker dere alle en superduper lørdag!

Stooooor klem sendes dere alle fra nydelige Gdansk ♡

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

 

#reiselyst #polen #gdansk #ferie

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg