Shoppet meg litt lykke!

Da var det endelig helg, dere!

Jeg lovet meg selv å dra meg ut av det mørke hølet jeg ramla i i går, og jeg synes nå jeg klarer meg noe bedre i dag. Jeg har fortsatt en tøff og lang kamp foran meg, men dere som nå kjenner historien min, vet at den er jeg villig til å ta. Man er til syvende og sist ansvarlig for sin egen lykke, og man kan rett og slett ikke la ting man har kjært renne bort i sanden uten å kjempe.

I morgentimene hadde jeg to avtaler på Ortopediteknikk med snuppeline, så da var det bare å komme seg opp og legge surmulinga til side. Det koselige var at Bjørn Erik plutselig hadde tid til overs, så han dukket også opp på Mariero. I forhold til tidligere besøk, har det de siste par årene vært en drøm å få laget spesialsåler til Mille. Hun er så trygg og godt vant til menneskene der nå, og gleder seg til hvert bidige besøk.

Vi var som vanlig veldig spent på hvordan det står til med føttene til frøkna vår, og kan altså konstantere at hun kun har vokst et par millimter i føttene siden i fjor høst. Størrelse 43 for en ti-åring er nå forsatt “vaksent” synes jeg, men Mille selv virker ikke å bry seg noe særlig. Så lenge hun klarer å finne sko hun liker, spiller det ingen rolle at hun nå bruker samme skostørrelse som de voksne brødrene sin.  

Siden Bjørn Erik joina oss, kjørte han Mille til skolen etterpå og ga meg resten av dagen “fri”. Mille skal nemlig være med en klassevenninne hjem fra skolen, han skal fortsette med dugnadsarbeid for den amerikanske fotballen så jeg, jeg skal igjen ha masse alenetid.

Siden humøret har vært så som så det siste døgnet, valgte jeg å ta meg en liten svipptur til byen. For jeg blir faktisk litt lykkeligere av å shoppe. Dette høres sikkert noe i overkant arrogant ut for mange, men det gjør faktisk noe med meg å spandere en ting eller to på meg selv. Det skjer sjeldent, for som regel er det ungene som trenger noe og ikke jeg.

Så hva ble meg hjem denne gangen mon tro? Jo, en masse deilige blomster som pryder rundt meg på alle kanter nå. Jeg blir altså så glad av å hvile øynene mine på blomster, særlig de jeg fikk tak i denne gangen. I tillegg kjøpte jeg inn et lass av frisk frukt. Den har jeg nå vaska og satt fram. Tidligere har jeg hatt frukten liggende i kjøleskapet, men ser vi spiser mye mer når vi har den innen rekkevidde. Prikken over i-en, var to lysestaker. Jeg fikk som tidligere nevnt i gave ny blomstervase og matchende fat, og selv om jeg kanskje ikke trengte flere lysestaker, var det som sagt deilig å unne seg noe nytt.

Noen mener kanskje man ikke kan kjøpe seg lykke, men joda, i små mengder er det fullt mulig, i hvert fall for denne dama her…





Nye ukeblader gir meg også en viss form for lykke…






Nå skal det avtales noen møter til neste uke, og så skal jeg finne favorittstillingen min i sofaen…med Pippi. Jeg har opptak fra hele ukens “4-stjerners middag”, er ikke det deilig tidsfordriv?

Ønsker dere alle en superduper finfin helg!

Hilsen en Nina, som er litt lettere til sinns i dag ♡

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

1 kommentar
    1. Jo lykke kan absolutt kjøpes for ei stakket stund. Vakkert bord fikk du ut av det også.
      For meg er den største lykke garn eller bøker. Er veldig svak for vesker, men det er jo en annen prisklasse…
      Kos deg med den egentiden, den er viktig. Kan ikke gi av en tom kopp.
      God helg til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg