Musikkbingo ruler!

Hallaisen!

Tirsdagskveldene er ganske hellige for meg. Da har jeg vært på jobb og ettervirkningene av behandlingen fra manuellterapeuten sitter fortsatt litt igjen i skrotten. Så da velger jeg alltid å slappe godt av i sofaen med masse “trash TV”. Bjørn Erik er nemlig på trening, så da kan jeg se all den “driiiiiten” han ikke liker.

I går derimot, overraska jeg meg sjøl. Det var nemlig en liten gjeng fine folk som heller ville på sprell og teste ut Werners Musikkbingo, og da var jeg selvfølgelig ikke vanskelig å be. Hadde aldri hørt om det før, og det lokket bittelitt.

Det begynte klokken åtte, og jeg var alt for seint ute når jeg heseblesende entret inn dørene på Alf&Werner ti minuttter før. Da var alle bord opptatt og stemningen var allerede stigende med musikkglade folk som skravlet og lo. Gudskjelov var folka mine på plass, så jeg fikk pressa meg til en ståplass sammen med de.

Siden vi var så mange, var det kun lov å kjøpe et brett hver til 30 spenn, men for min del holdt det lenge. Trodde jeg var sånn noenlunde flink i “musikkhistorie” men jeg er nok fortsatt best på å synge “køriføri” til hver bidige låt. Det som imidlertid er en lykke, er at jeg har superflinke venner som kan absolutt alt. Det er søren meg ikke en eneste sang de ikke klare å fange opp, selv etter kun en tone spilt. Hver låt ble spilt i ca tredve sekunder, men av og til når det ble allsang ut av det, ble den spilt mye lenger. Ved hver låtslutt fikk vi vite hvem som sang og hva den het, så man trengte egentlig ikke å ha sånne musikkguruer rundt seg som jeg hadde.

Første rad ga vinneren 200,- spenn, to hele rader 500, kryss 800,- og ramme hele 1500 blanke mynt! Det ble spilt om fullt brett også, men jeg fikk dessverre ikke med meg hva premien var da. Var nok så gira og spent på om noen i gjengen vår snart vant. Jeg var nemlig langt i fra å vinne noe selv. Neste gang derimot, tirsdag 8. mars, krysser jeg fingrene for bedre hell.

Dette var et morsomt avbrekk i hverdagen. Jeg kjørte og var hjemme igjen allerede halv elleve og var ganske så stolt av å klare å bryte de gamle vanene med sofaen. En ting er i alle fall sikkert, denne dama her gleder seg til neste gang hun skal spille MUSIKKBINGO! 












Da skal trolla mine få yndlingsmiddagen sin. Lasagne med hvitløksbaguetter.

Ønsker dere alle en fortsatt finfin onsdag, klem Nina

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg