Jeg vil IKKE være din venn lenger! Slett meg!

Åhhh salikatt som det bobler!

Jeg ser på meg selv som et nokså oppegående voksent menneske. En mor, en kjæreste, en kollega, en datter og en god venn med sunne verdier. Jeg er opptatt av likeverd, respekt og verdighet i et sosialt felleskap. Det føler jeg mange rundt meg har glemt i det siste.

Jeg har nevnt det før, men føler det er på tide å få ut litt aggresjon igjen. Jeg er så til de grader lei av dere som støtt og stadig deler useriøse artikler som omtaler flykninger, innvandrere, asylsøkere o.l. i negativ forstand. Dere bruker ord som “rase”, “mørkhuda”, “pakk” og det som langt verre er, og jeg får altså snart noia. Vi har hunderaser og hesteraser, men vi har da for pokker ikke menneskeraser?! Hvem tror dere at dere er? Jeg er altså så møkkalei nå og ikke minst så til de grader provosert av dere imbesile bedrevitere.

Jeg har full forståelse av at det stilles spørsmål i kjølvannet av forandringene som skjer. Det er helt nødvendig med tanke på planlegging og tilrettelegging, men å tro at det løser noe ved å dele all verdens negativiterer og ta alle bekymringer på forhånd, blir helt feil. Jeg tror på framsnakking i steden for baksnakking i veldig mange situasjoner…også her. 

Jeg kan altså ikke lenger være venner med folk som kalkulerende uttaler seg negativt om flykninger, innvandrere eller asylmottakere. Som blander disse forskjellige begrepene og som ikke en gang gidder å sette seg inn i forskjellene. Jeg ber dere innstendig om å slette meg fra vennelisten, for jeg ser ingen mening i å ha kontakt når vi har så totalt forskjellige menneskeverdier. Før klarte jeg å forholde meg til “å være enig om at vi er uenig”, men når det kommer til slik “slamkasting”, må jeg si STOPP, dette vil jeg ikke være med på lenger. Jeg orker ikke å møte dere på gata, hilse ved å gi dere en klem, og innerst inne synes dere er noen skikkelige rassmennesker. Da er det mye bedre å være ærlig, jeg vil altså IKKE lenger være venn!

Når jeg først er i gang, kan jeg jo også si hva jeg mener om Odins “hjelpende” soldater. En organisasjon som ble startet av en erkjent nynazist i Finland og ledet nasjonalt her av den kjente høyreekstremskikkelsen Ronny Alte (tidligere leder av Pegida og Norwegian Defence League). Hvis dere tror denne gjengen har startet sin egen versjon av Natteravnene for å være snille og greie, så gleder du deg sikkert til at påskeharen kommer hoppende inn døra med påskeeggene om ikke alt for lenge også. Det nytter ikke å si : “Jammen jeg er ikke nynazist eller rasist”, og samtidig se opp til og henge med de folka der. Omgås du slikt søppel, blir du automatisk, i hvert fall av meg, stemplet som søppel selv. Det blir som å si at man bare var med i Hitlerjugend fordi “Alle kompisene mine var med. Jeg hadde jo ingenting imot jødene personlig…..”  

Hilsen sinna Nina

 

 

Instagram: nthorsen
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

13 kommentarer
    1. Wow 🙂 her kokar det i dag 🙂 heilt hjartens einig med deg! Bra sagt! Alt du sa.. Men trur seriøst at mange på Facebook ihvertfall ikkje forstår kven som står bak artiklane om flyktningar.. Mange blåaugde rundtomkring.. Spesielt på Facebook. Dei er enige i noko sv det som står i ein artikkel, so forstår ikkje dei signaleffekten og at dei står i fare for å bli satt i sammenheng med alt resten av dei som står bak står for.

    2. Glad jeg har få voksne venner som legger ut noe, men det kommer opp hos meg også noen ganger. Tenker alltid at jeg er sjeleglad dette ikke er mine foreldre som legger ut slik tull. Det folk ikke tenker på er at aviser tjener på klikk. De skriver det på kanten kun for at mest mulig folk skal lese den. Slik er det alltid. Hvert år lover de nydelig vær. Da svineinfluensa kom fortalte det hvor farlig det var…. De få som gjør ugang er dessverre kun de vi får se

    3. Jeg er så enig så enig… Her på Randaberg har vi hatt en svært så opphetet debatt ift nytt asylmottak på Viste hotell . Selvsagt vil jeg ha hotell der , men det er ikke mulig å drive … Jeg har fulgt og deltatt i debatten på Bygdabladets sider og er sjokkert over enkeltes meninger … ” vi skal holde dere som er for et slikt mottak ansvarlig for alt som skjer der nede ” ” husprisene vil rase” og mye annet svada … kjente jeg det kokte … er glad de ikke er på min venneliste …..

    4. Fantastisk!! At disse såkalte soldatene får spasere rundt i gatene våre og at folk tror at de kan sammenlignes med natteravnene er ikke annet enn skremmende! Jeg blir oppriktig bekymret for hvordan samfunnet vårt utvikles… Viktig tema!

    5. Jeg er ikke helt enig med deg. Vi er ikke samme rase, men selvom vi ikke er av samme rase så er vi alle mennesker og ja vi bør behandles likt uansett som mennesker, men det trenger ikke være negativt å være forskjellige. Alle hunderaser er hunder selvom det finnes forskjellige raser. 😉

    6. Karoline: Når ordet “rase” blitt brukt i media og kommentarfelt negativt, sånn som vi opplever i disse turbulente tider, synes jeg personlig det er på tide å avskaffe det ordet der. Mennesker er mennesker og skal ikke defineres etter hudfarge, religion o.l.

    7. “Når ordet “rase” blitt brukt i media og kommentarfelt negativt, sånn som vi opplever i disse turbulente tider, synes jeg personlig det er på tide å avskaffe det ordet der. Mennesker er mennesker og skal ikke defineres etter hudfarge, religion o.l.”
      Du definerte jo en stor gruppe mennesker nettopp fordi du er uenig med dem.

    8. Vi er heldigvis også mange som deler ditt syn. Ja, dette deler Norge i to. De som anser seg selv som übermensch og mange av oss andre som ønsker et inkluderende og utviklende samfunn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg