Typical laurdag…

God lørdagskveld, dere!

Jøss, i dag har den deilige vårlufta tatt helt knekken på meg. Kamera har fått ligge, vel nesten, og jeg har bare “levd” i nuet. Nå er det så vidt jeg klarer å holde hue oppe, men endelig har jeg en fornøyd ferdigtrent mann ved min side, og da kan jeg jo ikke sove vekk kvelden. Mille-mor er sendt i bursdag, så nå skal vi turtelduene kokkelere og kose oss litt.

Dagen i dag har vært litt sånn “drømmelørdag”. Bjørn Erik våkna grytidlig og pakka bagger og sekker til både seg og Mille, og dro av sted mens jeg altså fikk snorke videre. Det å få sove ut er som alle vet, mammaers største ønske i hverdagen, så da var jeg jo som ei lerke når jeg omsider våkna rett over ti. Når jeg i tillegg gløtta ut av vinduet og ble møtt av verdens deiligste solskinn, ja da var jeg søren meg ikke sein med å få ordna meg for så å løpe ut.

Det eneste jeg hadde planlagt i dag, var å overvære Mille sin ridetime med treneren Helle. Frøken flink, ville imidlertid at ting skulle vært annerledes. For i det hun så Pippi og jeg slentre inn på gårdsplassen, ble Mille dritsur og skreik mot oss:”Jeg vil IKKE hjem!” Herreminhatt, jeg hadde jo ikke tenkt å ta henne med hjem, jeg skulle bare være til stedet mens hun rei, hjertesukk. Hun viser tydeligere og tydeligere tegn på at hun vil være selvstendig, og akkurat nå er det altså ikke plass til mamma på sidelinja. For en herlig fremgang!

Vel, hun fikk nå roa seg, og synes allikevel det var koselig at jeg ville komme å se på, og ikke minst være der litt etterpå for så å ta henne med meg hjem for at hun skal rekke bursdagsselskapet. For nå går jentene i klassen hennes inn i ellevte året, og for veldig mange er det visst en etikette å kun invitere de nærmeste venninnene. For oss er det en dustete regel, særlig når dette er en “forsterka” klasse, hvor det altså går elever med spesielle behov. For det aller aller største behovet disse barna har, er å ha vennskap rundt seg. Derfor hoppet jeg i taket når hun fikk invitasjonen. Det er godt å se at ikke alle kjører den duste-regelen ❤

Er det fortsatt noen av dere som ikke har fått med seg russestuntet til mellomstemannen Pelle. Han har altså tatovert logoen til et av utestedene her i Stavanger og med det mottatt årets “crazyknute” og pengepremien på hele 10.000, les her. Dere hadde kanskje trodd at vi som foreldre hadde blitt en smule forbanna, men det plager oss ikke en plass. Jeg tok selv min første tatoveringen som 18-åring, og ser på dette som ganske uskyldig moro. Pelle er en særdeles snill gutt, han gir oss sjeldent hodebry, så det her takler vi lett.

Nei, nå skal jeg gå å lage en real stor tandoori gryte. Det er jo lørdag, og det skal skeies ut etter noter.

Ønsker dere alle en fabelaktig kveld!

Skrives i morgen, smask Nina

 

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg