Djiiisus, så digg!

God kveld, fine dere!

Nå ligger Bjørn Erik, Monica, Tonje og jeg i hvert vårt sofahjørnet som noen slakt, etter å ha lagd tidenes deiligste kyllingmåltid. Jeg så en videosnurt på nettet nylig, og sendte den straks videre til bestis med overskriften DETTE MÅ VI LAGE!

Monica ønsket seg en rolig kosekveld med film og god mat, så hvorfor ikke la henne være prøvekanin? Tonje ble utnevnt til masterchef mens jeg assisterte. Vi klarte ikke å følge den amerikanske oppskriften til punkt og prikke, rett og slett fordi vi ikke har tilgang til alle ingrediensene, men vi traff allikevel perfekt. Det smakte himmelsk, dette bør dere prøve.


Kyllingfilet fylt med paprika, løk og ost, servert med hjemmelaga potetstappe, jammi!

Skjær opp en gul, grønn og rød paprika, samt tre løk.

Snitt kyllingfiletene halvveis gjennom på midten, og mariner de i hvitløk-, chilli-, cayennepepper- og paprikakrydder.  

Surr løken og paprikaen i panna med Gastromatkrydder og pepper til alt blir mykt.


Bland en hel Philadelphia naturell ost og nesten en hel pose revet cheddar og mozzarella i den ferdig surra løken og paprikaen.

Den blandingen der smakte altså så fortreffelig, at vi brukte det som var igjen som “coleclaw”.

Fyll kyllingfiletene med den deilige blandingen.


Stekes åtte minutter på den ene siden og fem på den andre.

Vi måtte selvfølgelig ha hjemmelaga potetstappe til.

Djiiiisus så godt!

Nå har vi sett på filmen Deadpool, og vralta oss rundt på sofaen her, men nå tror jeg gjengen snart er klar for litt is. Det er tross alt lørdag!

Skrives igjen i morgen!

Smask Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar
    1. Fylt kylling er DIGG. tror jeg må prøve denne varianten neste gang! Jeg kjører vanligvis safe med kremost og hvitløkskrydder nemlig 😛
      Btw, ELSKER håret! Driver selv om vurderer om jeg skal holde mitt knæsj eller prøve å fade det til en mer pastellilla.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg