Sikre tegn…

Heihei og god mandag, folkens!

Da har jeg akkurat kommet inn, etter å ha jaktet på vårtegn rundt huset. Vi bloggere, i alle fall jeg, har nesten alltid en tidsplan å holde. Innleggene er som regel planlagt dagen før, men på sånne strålende dager som det her, blir det heller litt impulsivt.

Kamera ville nemlig ut å lufte seg og det ville denne dama her også. Pippi derimot, ja hun er et eget kapittel for tiden, men la meg nå jyve løs på vårens sikreste tegn rundt huset til familien Thorsen.

  1. Pippi setter jeg øverst på lista. Hun er vårens største og sikreste tegn på at våren er i anmarsj. Hun har nemlig løpetid, og er en skikelig “pain in the ass”! Hun som til dagelig ikke liker andre bikkjer, som går store omveier når noen nærmer seg, er ei pest og en plage uten like. Hun piper og stresser noe så inni hampen. Ligger og surmuler i vinduskarmen, men når hun først kommer ut, finner hun ikke roa på seg til å gjøre fra seg. Dette vårtegnet kunne jeg fint klart meg uten.
     
  2. Neste vårtegn er også ikke helt ønskelig, men det slår aldri feil. I garasjen finner jeg nemlig konstant en dypt konsentrert Bjørn Erik over ei tykk blekke av en bok. Harleyen er ikke frisk, og plukkes i fra hverandre. Det pirrer i kroppen til han far, han vil ut å kjøre hver bidige gang han får tid, men da må han altså tilbringe litt tid med mekking først.
     
  3. Det nydeligste vårtegnet må være alle lamma vi har som nabo nå. For noen år siden fikk kommunen problemer med at det grodde igjen oppi bakken her, og valgte å slippe ut en flokk sauer. Nå har noen av de akkurat lamma og de er altså så fine. Stod i en time å så på de i dag, nøyt hvert bidige sekund.
     
  4. Hagen min begynner å ta form. Noen synes sikkert det er fryktelig tidlig, at jeg tar store sjanser med å plante allerede nå, men jeg kan altså ikke la være. Jeg har ikke store flekken, men den er lettstelt, og derfor elsker jeg å pynte og stelle litt. Det måtte skrapes is fra bilruta i dag, men de nyplanta margerittene holdt allikevel stand. De er et flott skue i de lilla store pottene mine.
     
  5. Når vi først er inne på det som spirer og gror, så er jeg nødt til å ta med et bilde av tulipanene mine. Det er like før de blomstrer og jeg er altså så spent på hva som dukker opp i år. Jeg pleier å plante nye hver høst, liker nemlig ikke at det kommer opp en her og en der sånn spredt rundt, så nå gleder jeg meg til fargehavet som snart står for tur.
     
  6. Jeg møtte på en humle på turen min i dag. Det er trist å høre at den ikke klarer å formere seg like effektivt som før. Tror sannelig jeg skal å få laget meg et slikt “humlehotell” som har blitt så populært nå. Vi må jo ikke la humla dø ut!
     
  7. Løvetannen har jeg sett i et par uker nå. Før irriterte den vettet av meg, men med åra har jeg begynt å sette pris på den, når den endelig dukker opp. Det er jo en nydelig blomst, og et av de sikreste tegnene på at våren er i anmarsj. Jeg pleier å ta med Mille og Pippi ut på tur å lage blosmterkrans av den, og det skal jeg få gjort i år også.
     
  8. Hvitveisen ligger som et teppe oppi bakken her. Hos oss er den ganske så lilla, og det har jeg hørt har noe med næringen den får i seg. Den er så vakker, og jeg regner med at snuppeline kommer inn en av dagene med en stor bukett til meg (det er lov å håpe) 
     
  9. Bjørka er i full blomst. Jeg elsker bjørk, og har en idé om å faktisk få laget et slags møbel av det her inne i stua mi. Jeg har “skog” som tema, og Bjørn Erik har fått i oppdrag å lage en romdeler med masse bjørk. Han blir noe gal av alle disse påfunnene mine, men jeg har sett det andre steder og er overbevist om at dette vil bli sååååå fint!
     
  10. Joggeskoa er tatt frem igjen! Nå skal ti kg bort på ti dager. Neida, tulla, men nå begynner det å haste å komme inn i favorittklærne. Det er ikke så lenge til årets største eventyr med jentene, og jeg har et stort ønske om å være bittelitt mindre. Akkurat nå har jeg fridd til bestis Tonje, og vi skal ut å gå fort. Vel, i alle fall ut å gå.

Nå må jeg løpe, har en avtale klokken to med bestis. Vi får heller skrives mer i morgen.

Håper dere alle har hatt en fin start på dagen, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

2 kommentarer
    1. Hei!
      Litt ut av sammenhengen her, men synes virkelig voffen din har så fin pels!!
      Åssen mat gir du? 🙂
      Har også 2 yorkier

    2. Kristine: Heihei! Litt flaut å si men akkurat nå, så spiser hun for fra Rema1000 til små hunder. Jeg gikk tom, og kjøpte bare det som var nærmest. Det jeg derimot må nevne er at jeg for tre uker siden barberte hele kroppen hennes. Fjernet 90% av all pels og det gjorde godt. Hun var så flokete, og jeg gadd rett og slett ikke å sitte å krangle med henne hele kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg