Mitt herlige nerdete tidsfordriv!

Hallaisendaisen!

Jeg har helt sikkert nevnt det her før, men nå har jeg oppgradert meg litt, med “hjelpemidler”, og det må jeg jo få tipse dere herlige lesere om.

Jeg elsker å pusle! Det å sitte i timesvis å leite etter akkurat “den” spesielle brikken, er en sann glede. Hodet konsentrer seg for fullt, og slipper alle andre tanker og grublerier. 

Dere ler kanskje litt, når dere ser jeg denne gangen har valgt å pusle et motiv med kun tusen brikker, men “Wasgij” serien er faktisk ikke så enkel. Du pusler nemlig ikke selve bilde på esken, men hendelsen, kaoset som skjer noen sekunder etter. I tillegg denne gangen, fra en annen vinkel enn forfra sånn som man først får forespeilet det. Det er altså så spennende, helt sant!

Dette er altså et herlig tidsfordriv og jeg går aldri lei. De i huset synes kanskje det brukes i overkant mye tid på dette, men det får så være. Denne gangen så jeg uansett at de kom en etter og en og var ganske så nyskjerrig på hvordan det hele ble til slutt. Både Pelle og Mille forsøkte et par ganger å gi meg en hjelpende hånd, men det ble bare kaos. For når du har flere hundre brikker som er helt like, ja da bygges det systemer, og det får ingen rote i.

Nytt av i år er at jeg har kjøpt meg en såkalt puslematte. Den er helt genial, fordi du kan rulle sammen det du holder på med, før det er ferdig. Trenger man bordet til spiseplass, tar det fem sekunder å fjerne alt uten å ødelegge noe. Litt synd at jeg kun fant en som fungerte opp til femtenhundre brikker, for jeg har jo egentlig lyst til å begynne på et større prosjekt. Jeg la et på titusen brikker en gang, det tok et par år, og jeg vil neppe starte på noe sånt igjen. Tror derimot jeg tar meg en kjøretur etterpå og ser om jeg finner noe nytt og spennende…”Wasgij” så klart!

Nå skal jeg kle meg og møte Vibecke. Vi skal gå Stokkavannet nå, og jeg tror sannelig “frøkenløpetidstress” skal få bli med. Kanskje det hjelper på maset hennes å slite seg ut litt? Det er lov å håpe.

Øsnker alle dere fantastiske lesere en riktig god dag!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

2 kommentarer
    1. Jeg er imponert over at du synes 1000 brikker er lite. Veldig imponert.
      Du nevner at matten er for liten til større puslespill. Hvis du kjøper et stort stykke filt, og et langt passe tykt rør, så kan du jo lage din egen. Rørleggere kan sikkert skaffe deg et perfekt rør.
      Jeg ville brukt borrelås eller knyting til å holde den sammen, for det blir knotete å tre en strikk inn på midten av et langt rør.
      Ellers er det veldig morsomt og koselig å følge bloggen din.
      Jeanette

    2. Jeanette: Ja, det blir nok litt lite, men vi har ikke så mye mer plass. Elsker jo å spre brikkene utover overalt, og det kan man jo ikke gjøre hvis det blir for stort. Det fine med akkurat disse, er jo at man ikke helt vet hva man pusler og det gjør jo at jeg ikke blir ferdig på nullkommaniks.

      Kjekt forresten å høre at du liker bloggen, og takk for tilbakemeldingen. Det setter jeg utrolig stor pris på <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg