Ambivalent fredag…

God kveld, fine dere ❤

Det har vært en nedtrykt stemning her i dag, etter nyheten om helikopterulykken. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har tenkt på Bjørn Erik og faren med at slikt kan skje. Det er ikke bare bare å være oljearbeider. Det er en tøff bransje, og nå måtte altså liv gå tapt igjen. 

Rett før vi fikk denne triste nyheten, satt jeg og smilte til han finne mannen min. Han har ikke fått fast jobb, men reiser allikevel på oppdrag til Singapore. Han drar rett etter 17. mai feiringen vår i Oslo, og blir borte helt til…hold dere fast… tidligst 8. juli. Hvor fantastisk er ikke det da dere?! Her i Stavanger er det omtrent ikke jobber å oppdrive for tiden, og så får han altså dette tilbudet. Det er nesten som å vinne i Lotto, og jeg er såååå happy.

Hadde han fått et slikt oppdrag før, så hadde jeg nok nølt og følt det var om å sende han på Robinson igjen. Å være fra hverandre i to måneder er lenge, men denne gangen er det rein lykke. Jeg føler den lille familien vår igjen er i ferd med å stable seg på beina. Det har vært mye motgang det siste året, men nå tror jeg vi er inne i en god periode. Vi har mye godt i vente, og det føles godt.

I går var jeg på kundekveld på Aeva Klinikken, og der dukket det opp en navnesøster med verdens deiligste kosedress. Det er ikke ofte man finner slike “perler”, så dere kan tro jeg ble glad når jeg fant en som passet meg også. Så da vet dere hva jeg skal bo i, når sommeren kommer. Dette blir nok garantert årets favorittplagg.

Nå har bestis Tonje og jeg laget deilig kyllingmiddag, og tar livet ganske så med ro. Bjørn Erik har tatt seg en tur til fotballgutta sine og spiser og koser seg der. Mille derimot ble bedt med hjem til ei klassevenninne etter skolen i dag, og nå er de i “åpen hall” med resten av ungene her på Hundvåg. Venninnen hennes Kaja har også reist bort, og jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå. Det er første gang hun er med på slike sosiale tilstelninger, og det er et godt stykke å gå hjem alene etterpå. Jeg har selvfølgelig tilbudt meg å hente dem, men da ble det ramaskrik. Hun vil komme seg hjem selv, vise at hun klarer det, men jeg er nå litt skeptisk til å la en tiåring gå hjem alene på kvelden så seint. 

Jeg håper dere alle har hatt en fin fredag så langt og ønsker dere en riktig god helg videre.

Klem Nina

 

 

 Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

3 kommentarer
    1. Hei! Ja, det har vært en spesiell dag og kveld. Kjenner jeg har vandret rundt som en Zombie med en uvirkelig følelse i kroppen etter at jeg fikk melding fra mannen, som skulle offshore…Nå er alle flighter kansellert. ….Blir det offshore i morgen? Mange henvendelser, mange som bryr seg om oss. Ja, vi har det bare bra! Nei, han er ikke reist ut ennå. Ja, det går fint. Så sitter vi her da og prøver å kose oss med Tv, mens tankene er andre steder.
      Jeg huser stemningen fra Alexander Kielland i min pure ungdom, og konkluderer med at vi må ta vare på hverandre, for livet er skjørt.
      Datteren min delte denne på face i dag da hun hadde fått visshet om at pappa var trygg: “Det er lett og glemme. Oljearbeiderne våre lever og jobber under ekstreme forhold. De risikerer liv og helse for å hente opp rikdommen vår. Siste året har de lidd under oppsigelser og permitteringer. Tusener har mistet jobbene sine. Og i dag mistet noen av dem livene sine. Igjen sitter de pårørende. Barn og ektefeller. Foreldre og søsken. Og igjen sitter en nasjon som har disse og takke for vår velstand. Så vis medfølelse og takknemlighet for våre oljearbeidere i dag. Og pass på hverandre.”
      (Hans-Erik Dyvik Husby)
      Ellers elsker jeg bloggen din! Den er så herlig og humoristisk! Ha en herlig fredagskveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg