Folk er i ferd med å forandre mening…

Reklame | Avea Klinikken

Heihei!

Dagen har vært som en berg og dalbane. De kommende planene for de neste dagene har blitt forandret ørtifjørti ganger, og jeg har ikke helt kontrollen. Det hele bunner og grunner i at Bjørn Erik sin Singapore jobb plutselig ikke ble noe av, og det snudde opp ned på hele timeplanen vår. Slikt tar på, og setter vår lille familien litt på prøve, men vi jobber oss frem til nye løsninger og kommer oss i gjennom det som vanlig.

Jeg hadde forresten helt glemt å fortelle dere om kundekvelden på Avea Klinikken nylig. Dere har nok fått med dere at jeg er noe i overkant opptatt av solbeskyttelse, og denne gangen tok de igjen opp det brennhete temaet. Ozonlaget vårt blir bare tynnere og tynnere, og det gjør derfor sola også farligere. I lille Norge dør det daglig folk av hudkreft, og veldig ofte skyldes dette dårlig solvett. 

I vår vennegjeng har jeg sett en merkbar forandring, når det kommer til det å sole seg. Mange av oss begynner å nærme oss femti, og alle har vi kjente og kjære rundt oss som har blitt ramma på en eller annen måte. Derfor har vi begynte å passe på hverandre. Det er rett og slett ukult å ikke bruke solkrem, og vi minner hverandre på det i hytt og pine. I tillegg er det ganske upopulært å bruke solarium. Tror ikke jeg kjenner en eneste en som bruker det lenger. Det er en grunn for at det kom en lov om 18 års aldersgrense på dette i 2012, det er farlig, og mange mener dette er en av de aller største syndebukkene til hudkreft.

Jeg soler meg som sagt sjeldent. Huden min tåler det rett og slett ikke. Jeg liker meg best i skyggen eller under den store turkise hatten min. I tillegg investeres det mye i gode solkremer. Jeg bruker alltid faktor under sminken min, både sommer og vinter. I det siste har jeg faktisk fått bittelitt skryt også. Folk mener huden min ser friskere ut nå enn det den har gjort på lenge. Det er nok flere grunner til det, men den største er nok bevisstheten rundt det å beskytte seg. Sunt solvett er absolutt tingen folkens!

Jeg tror alle de oppmøtte gikk fra Avea Klinikken med solkrem i veska si den kvelden. Mine tre favoritter, gikk igjen gang på gang.
På slike solfylte dager vi har hatt i det siste, bruker jeg ZO Smart Tone SPF 50. Solkremen med bredspektret beskyttelse, tilpasser seg hudtone min og gir den en naturlig glød. Ellers bruker jeg Tint du Soleil fra Colorescience. Det en lett foundation med SPF 30 som roer ned og dekker flekker og ujevnheter. Fullpakket med antioksidanter og som derfor bidra til en sunnere hud. Sunforgettable, også fra Colorescience, er beskyttelsen i pudderform, som jeg mener aller bør ha i veska si til en hver tid. Det finnes i tre ulike farger i enten faktor 30 eller 50. En skikkelig innertier, som anbefales på det sterkeste.

Visste du at huden din “husker” å ha vært solbrent før, og at de som har opplevd det, har økt risiko for å få hudkreft?

Det å bli litt brun, er nydelig og helt naturlig, men alt med måte dere. Vi higer alle etter gode lange varme sommerdager, men husk å vær forsiktig i sola…

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#zoskinhealtnorway #avea

1 kommentar
    1. Går selv mot utdannelsen anestesisykepleiere. Begynner å bli en temmelig kip 18 åring. Folk skulle bare visst hvor viktig solkrem faktisk er. Nesten litt glad for at det er mer inn i bloggerverden med spraytan. Skader i det minste bare lommeboken det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg