Ruth66 svikter aldri!

God tirsdag, dere!

Dette blir en hektisk uke. Når helgen derimot kommer, blir det fest. Stort hageparty med 180 gjester, og for en gangs skyld tror jeg sannelig min kjære Bjørn Erik også blir med. Nå under den amerikanske fotballsesongen, er det ikke lett å få til noe i sammen, men denne helgen tror jeg det klaffer.

Forrige helg var jeg forøvrig på gamle trakter i Oslo. Mamma, Pippi og jeg parkerte ved Sagene skole, og ruslet bortover mot der vi engang bodde, i Torshovgata 5. Jeg har veldig gode minner fra barndomstiden min der, og det var altså så koselig å gå rundt der med mamma og snakke om alt det vi husker fra alle gatene vi hadde så kjært. Hvor snopebutikken lå, apoteket, hvor jeg gikk i barnepark, hvor jeg lekte, gikk å svømte osv. 

Det ser ut som om alt har blitt pusset opp siden den gang vi bodde der. Det har blitt en populær bydel, og det syder av liv overalt. Rett bortenfor der jeg bodde, ligger også yndlingsbutikken min. Det er ikke helt tilfeldig at jeg lokket med meg mamma i retning Torshovgata 3, for der finnes nemlig fargerike Ruth66. Mamma kommer aldri mer til å ha problemer med å finne bursdags- eller julepresanger til meg. Nostalgien lenge leve! Jeg digger så til de grader å gå inn dørene der. Det bugner av mine elskede flamingoer som allerede pryder hagen min her hjemme. Jeg elsker retro-preget, og anbefaler alle som er i Oslo-by om å ta trikken opp de få stasjonene og oppleve denne perlen.

Denne gangen gikk jeg rett på eieren selv også. Hege, er en sjarmerende dame som virkelig har fått det til. Hun har på en finurlig måte klart å skape noe helt unikt. Jeg heier på henne, hyller henne som tør å tenke annerledes og satse på en virksomhet utenfor de store masete kjøpesentrene. Ta dere gjerne en tur innom, det er så absolutt verdt det, I promise…

Jada, jada, jeg har fått meg et nytt familiemedlem. Flamingoen Oskar måtte selvfølgelig bli med meg hjem, og nå står han altså bak i hagen min her og pryder blomsterbedet mitt. Jeg har akkurat kjøpt inn et hav av nye ett-årige blomster, og håper Oskar tar rotta på sneglene som peiler seg inn på dem.

Ha en fortsatt fin kveld dere!

Klemmer sendes i fleng fra en glad Flamingo eier…

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg