Dragefestival er ekstremt gøy!

Da var det mandag igjen, dere!

Jeg merker ungene begynner å bli lei nå. De vil ha sommerferie, og nedtellingen har begynt. Må selv også innrømme at det skal bli godt å sette ned tempoet litt. Det er mye som skjer de siste ukene før skoleslutt, og dagen i dag er intet unntak. Først står legebesøk på agendaen, så blir det en tur til Ortopediteknikk med Mille, avslutning i stallen og slutt infomøte om den snart forestående rideleiren i Danmark. I tillegg står det noen slitne blomster i papirposer bak på verandaen. Det er en uke siden de ble kjøpt inn, og noen, vel undertegnede bør nok snart få de i jord.

I går derimot var vi på den berømte dragefestivalen på Hellestøstranda. Vi som bor her i Rogaland, er søren meg heldige som har så utrolig vakre strender rundt oss. Jeg som er Oslo-jente, visste faktisk ikke at Norge hadde så flotte strender å by på. De ligger langs kysten her, som perler på en snor, og er absolutt verdt å tilbringe en hel søndag på.

Vi var en god gjeng som til tross for “dagenderpå” følelsen, samlet oss rundt den fargerike festivalen. Det var helt sikkert store muligheter for ungene å bygge sine egen drager og utforske alt mellom himmel og jord som trosset tyngdekraften “up in the sky”, men vi liker oss best på sidelinja, ikke midt i alt kaoset. Samtidig var det et “must” for denne dama her å få den pokkers trege dragen opp i lufta, og da trengtes det “space”. Stor space, for ikke søren om det der var enkelt.

Jeg ga først opp, og konsentrerte meg heller om å trykke ned et par solide ostepølser, men når jeg plutselig oppdaget at noen hadde fått opp dragen sin som var prikk lik min egen, var det ingen bønn. Udyret skulle til værs! Til tross for humrende venner på sidelinja, løping, svetting, hetetokter, banning og sverting, klarte jeg det. Vi fikk faktisk alle dragene i gjengen vår opp til slutt, og det var en ekstremt stor seier. Tror faktisk ungene tok de med seg på do, ja overalt, for det var ikke snakk om å ta de ned når vi tross alt  hadde jobbet så hardt med å få de opp. 

Det så lenge mørkt ut med tanke på både vær og vind, men vi holdt ut selv om det regnet litt av og til. Dragefestivalen har kommet for og bli, så dette er noe vi kommer til å satse på til neste år også.

Nei, da er det vel bare å komme seg i dusjen og sette i gang med første punkt på lista. Dere kan tro jeg gleder meg til å få unna denne dagen her, for den kommer til å bli knallhard og ikke minst veeeeeeldig lang.

Ha en god start på uken, dere!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg