Jeg er klar…

-innholder reklame-

Heihei!

Nå er det endelig snart sommerferie for ungene våre, og i disse dager går vi på den ene avslutningen etter den andre. Vi kan se tilbake på et godt skoleår for begge trollungene, og vi som dem, gleder oss til late sommerdager og en pust i bakken.

Vi var nylig i stallen og tok farvel med alle hestene. Det står frodige grønne beiter å venter på å feite dem opp nå, og de er nok like gira på en pause i hverdagen de også. Mille skal forøvrig ikke legge hest på hylla denne ferien. Hun drar til Danmark allerede om få dager for å ri, uten oss foreldre, så nå planlegges det på høyt nivå.

Mellom slaga, tok Bjørn Erik og jeg oss en velfortjent pause på Viste stranda. For aller første gang i år, luftet jeg tærne i vannkanten. Jeg synes personlig tær i seg selv er nokså heslig. I hvert fall mine. Jeg steller dem aldri, og som mange vet, er jeg stor fan av tresko. Ja, alle de 40 para mine. Tresko gir deg ikke akkurat vakre føtter. Du får hard hud på hælen og jeg sliter også med lilletærne mine.

Det ville derimot Torunn som driver På Neglen gjøre noe med. Jeg var ikke så veldig optimistisk i starten, for i tillegg til å være flau over føttene mine er jeg ekstremt kilen. Jeg fikser ikke at noen tar på dem. Fotpleie på meg er ganske så nytteløst, for sluttresultatet blir ikke helt som forventet når man ikke kan sitte i ro.

Jeg hadde ikke trengt å uroe meg. Den dama der har nemlig erfaring til tusen, og behandlet meg med fast grep. Hun klarte til og med å legge gellakk som ser ut som fransk manikyr, på mine nedklipte stubber. Jeg trodde ærlig talt ikke jeg hadde negl igjen på lilletærne i det hele tatt, for de pleier jeg å klippe helt bort. Torunn tryllet fram de flotteste føttene, og for aller første gang på lenge bruker jeg faktisk sandaler. De har støvet bort i skapet i årevis, men til og med i går når det striregnet ute, ville jeg ut å vifte med tærne i åpne sko.

Sånn skal altså føttene mine se ut hele sommeren, for gellakk klarer man ikke å ødelegge med det første. Så lenge jeg ikke klipper dem, vil de skinne med sola i ukesvis. Ble de ikke fine?

Er det noe Torunn kan, så er det å legge nydelige negler. Jeg hadde egentlig planlagt å skjule tippene mine på hendene med negllakk sist jeg var der, men de var ennå så fine etter fire uker, at jeg venter ennå en stund. Ta gjerne kontakt med Madlasalongen for mer info og pris hvis dere lurer på noe tlf: 906 32 831.

Nei, nå må jeg løpe. Vi skal nemlig på teater, på Hindal gård. Dette er årets høydepunkt når det kommer til alle forestillingene vi går på, og jeg gleder meg stort til å se hva ablegøyene har funnet på for oss denne gangen.

God middag, dere!

Klem Nina

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg