Vill, villere, crazyvillest!

Har dere fått med deres årets galskap?! 

For femte gang var gjengen vår samla for den råeste, galeste, morsomste, skumleste og villeste forestillingen. Rogaland Teater og Kulturkompaniet svikter aldri, og igjen fikk vi kjørt lattermusklene maksimalt. Denne underholdningen er en soleklar innertier, og det aller kjekkeste vi tar ungene med på. For det er ikke bare de som har godt av det her. Vi foreldre storkoser oss også. Vi ler så vi griner av flauser og parodier, som til tider er så galematias at vi må se på hverandre for å få bekreftelse på om det vi så virkelig var sant. Det er til tider hinsides hysterisk morsomt, og når vi publikum er så til de grader med, opplever skuespillerene et kick tror jeg, og da drar de det enda lenger, spontant og uventet. Helt herlig!

Jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at “Askeladden & di” er det morsomste jeg noensinne har opplevd. Selv om det kun er Vegar Hoel igjen av de gamle gode skuespillerne, skårer de full pott. De gir jernet fra første stund, og drar oss publikum med på en ellevill reise. De bruker oss med sang, tramp og klapp, og det er jo det som gjør dette så levende. Denne gangen var vi så heldig at Askeladden gjemte seg hos oss også, og Mille var i ekstase når hun plutselig skjønte hvem som satt og prikka henne på ryggen. Tenk å få dele snopeposen sin med skuespillerne, mens de er i aksjon. Det er ikke hverdagskost, men det er ikke denne forestillingen heller. 

Jeg vil ikke røpe hva stykket handler om denne gangen, for dette bør oppleves. Siste forestilling går 26 juni, og jeg håper virkelig det er billetter igjen til dere som fortsatt skulle ønske å ta dere en tur. Anbefales på det sterkeste. Jeg gleder meg allerede til neste år!

I dag har jeg holdt senga, foruten om en liten tur ut på et ærend. Det er godt å ha han far hjemme, og godt at det endelig er skoleferie. Mille har besøk av ei i stallen, og det er så deilig å vite at alle har det bra, selv om jeg tar meg en liten pause innimellom. Skal tulle meg inn i pleddet i sofaen nå, finne frem saftposer og se dagens episode av Games of Thrones. 

Håper dere alle har hatt en fin start på uken!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg