Endelig kan eventyret begynne. Sol har kommet hjem ❤

God kveld, kjære dere ♥

Da var første dag med Sol på hell. Tenk, nå er hun vår og bragt trygt hjem. Eventyret kan endelig begynne. 

Jeg må innrømme at jeg var en smule stressa over å måtte frakte henne hjem selv. Særlig når vi var nødt å stoppe bilen med hestehengeren pga asfaltarbeid. Sol viste sin misnøye ved å begynne å trampe febrilsk der bak, og det hjalp lite at jeg ba asfaltfolka raska på litt, for dette var tross alt vår jomfru-tur med hestehenger og en smule gal hest. Det var visstnok ikke bare bare å forte seg, mente de, så godt “Sol”stråla roet seg med litt godsnakk og gulrotkjøpeslåing.

Vi var altså ganske så nervøse for denne kjøreturen, men det gikk jo bra. Sol var ikke sein med å rygge ut av hengeren, og selv om vi så det stresset henne å være på et nytt sted, stolte hun allikevel såpass på oss at hun diltet med på en grundig omvisning i sitt nye hjem.

Omtrent alle hestene er på beite nå, og det synes Sol er noe ensomt. Det var egentlig meningen å slippe henne ut på beitet med de andre i dag, men jeg synes hun bør slå seg litt mer til ro før det skjer. Derfor står hun inne i natt, med ei som akkurat har blitt halt og trenger hvile, og ei til hoppe som skal holde de begge med selskap. Sol var roligheten selv når vi tok farvel med henne i kveld. Hun var nok ganske så sliten etter stallbytte og ridetime med både Mille og meg. Får håpe de tre hoppene Zenta, Anastasia og Sol har nok å knegge om i natt. For i morgen står nok en eventyrlig dag for tur, og dere kan tro det er ei her som gleder seg… 

Det ble “bare” syv timer i stallen i dag, men allikevel ble det vanskelig for Mille å løsrive seg fra Sol. Vi var derimot så heldig og fikk lokket med oss Camilla hjem på overnatting. Camilla bor også mer eller mindre i stallen hver dag, så disse jentene har alltid mye å snakke om. Det er godt for snuppeline å ha noe annet å tenke på akkurat nå. For kjenner jeg henne rett, skulle hun nok helst ha sovet i stallen i natt.

Da tar jeg kveld dere. Jeg regner med at jeg våkner opp stiv og støl i morgen, men det er bare å kjøre på. This is my new life now, and I love it!

Ha en riktig god natt dere, smask Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#islandshest #hesterbest

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg