Nå skal det øves på finmotorikken!

God kveld, fininger!

Jøss, i dag har vi faktisk ikke vært i stallen, og det føles nesten som å banne i kjerka. Vi fikk nemlig noen nydelige bildeoppdateringer av Malin, som viste idyllen blant hestene på beitet, og da benyttet vi jentene oss av sjansen til å få unnagjort en del andre ting.

Mille har ikke hatt på seg olabukser siden hun gikk i barnehagen. Det følger med syndromet hennes å slite med finmotorikken rundt en del hverdagslige ting, og det å kneppe knapper og få opp en buksesmekk, har vært en av tingene som har vært litt vrient. Nå derimot, synes jeg hun har blitt mye flinkere, helt sikkert fordi hun bor i ridebukser, som krever det. Derfor hadde jeg lovet henne å dra på innkjøp av olabukser før skolestart, og det gjorde vi i dag.

Først var hun ikke noe særlig imøtekommende på å bruke dagen på å shoppe, men når jeg lokket med at hun fikk lov å “fange” Pokémonfigurer underveis, var hun ikke sein å få opp av sofaen. Jeg klarte til og med å få henne med meg inn på Ikea, og det er ikke hverdagskost. For i kveld kommer Pelle hjem fra ferie, og da synes jeg det er så koselig å gjøre litt ekstra stas på han. Nytt gulvteppe og sengesett ble kjøpt inn, så nå har jeg vaska ned hele rommet hans og lagt på nyvaska på senga. Det ble så fint atte, så nå håper jeg virkelig han setter pris på å komme hjem igjen.

Vi fikk også shoppet en del annet småstasj. Skolisser med navn på til bestevenninnen Kaja, snadder til fuglene, øredobber til snuppeline og en del 50-70% salgsvarer på Kremmerhuset. Det er søren meg fullt mulig å gjøre en del gode kupp nå, og jeg gleder meg til å vise dere godbitene seinere.


Det er nesten umulig å få tatt et bilde av snuppeline for tiden, uten at hun “poser”…

Det var ikke særlig enkelt å finne en bukse som passet de lange beina. Jeg ble en smule utålmodig der et øyeblikk. Det tok tid, men vi fikk ypperlig service. Nå vet vi at størrelse L/30 eller L/32 passer perfekt. 

Grønt må da være greit til en 19 år gammal gutt?

Vet ikke helt hva Pelle synes om å få planter inn på rommet sitt igjen, men den nye t-skjorten faller nok i smak.


Sjekk ut de tøffe skolissene!

Sol i skjønn forening. En stor takk til Malin som delte disse bildene med oss.

Da tar jeg kveld dere. Pelle ringte akkurat nå og var skrubbsulten. Han hadde ikke penger igjen, og hadde visstnok ikke spist noe i dag. Hmmm, får vel slenge en Grandis i ovnen, for nå vil jeg faktisk finne sofaen og se bittelitt TV før det er natta.

Håper dere alle har hatt en finfin dag. Sommeren har kommet tilbake for fullt i Stavanger, og jeg håper sola skinner på dere også.

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg