En smak av paradis

Ohhh du hellige jul, for en dag!

“Nytelse av en annen verden” står det skrevet på brosjyren til “Flor & Fjære”, og det er akkurat det trioen Mille, mamma og jeg har opplevd i dag. 

Mamma reiser hjem til Oslo igjen i morgen, og jeg hadde veldig lyst til å overraske henne med noe litt spesielt før hun dro. Det har vært en velsignelse å ha henne her denne sommeren. Bjørn Erik har vært borte, og det har vel delvis vi også, vel og merke i stallen, men det å få komme hjem til sofakroken med mamma som selskap, har vært guddommelig. Dagen i dag markerte på en måte slutten på en finfin sommer med “mommo”, og dere kan tro vi var noen fnisete og fornøyde jenter som entret dørene her hjemme i kveld.

Jeg har aldri opplevd “Flor & Fjære” før, og jeg var vel litt usikker på om det var så fint der, som folk flest mener. For når jeg ser på min egen hage, er den bare bedrøvelig. Det er mest ugress igjen i bedene mine nå, alt annet har visnet, så jeg var litt redd for at vi dro ut på tur i dag på feil tidspunkt på året. Der tok jeg fullstendig feil!

Etter en behagelig tyve minutters båttur fra kaia i Stavanger, dukket perlen Sør-Hilde opp. Tre generasjoner “Bryn”, har siden 1965 beplantet hele ti unike hager, og i dag er hele den fantastiske tomten på hele 50.000 kvadratmeter. Jeg trodde ikke det var mulig her i lille Norge å skape slike nydelige oaser.

Trenger vel egentlig ikke å skrive side opp og side ned om denne dagen, for bildedryssene sier vel egentlig sitt. Dette er rett og slett vakkert dere.

Nå skal den siste kvelden med mamma nytes. Jeg synes vel egentlig ikke hun burde ha reist riktig ennå, men nå skal dama hjem å planlegge sin egen sommerferie. Det er vi også i ferd med, men jeg tror det blir mye frem og tilbake og høylytte diskusjoner før vi blir helt enige. Den planlagte interrailen må utsettes pga Bjørn Erik sin jobb, så nå ønsker jeg å besøke Hellas igjen. Bjørn Erik derimot drømmer om USA og Thailand, men jeg er egentlig litt “mett” på akkurat det. Ferie blir det nok uansett, men hvor, det klarer vi altså ikke helt å enes om.

Håper dere alle har hatt en super dag! Skrives snart igjen, klem Nina

 

Instagram: nthorsen
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

2 kommentarer
    1. Wow er ordet å si om den plassen. Det er magisk på Flo &fjære. Alle må reise og oppleve den flotte plassen 😀 Jeg er USA fan så jeg ville reist der…..,og som jeg har sagt før elsker bloggen din 🍷Ønsker dere en strålende dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg