Tenk at vi klarte å forsove oss i dag…

Goooood morgen!

Nå sitter jeg her og humrer litt for meg selv, for denne dagen startet jo egentlig litt komisk. Mille har mast i flere dager om at jeg skal kjøre henne til skolen første dagen, men der har jeg vært steil. Taxi-Erik må få lov å gjøre jobben sin, og jeg vil heller ikke skape unødvendig kaos i skolegården. Det er nemlig helt sikkert nok av andre foreldre som kjører og leverer de yngste, og Mille-mor skjønte faktisk det poenget til slutt.

Tror dere ikke hun fikk viljen sin i gjennom allikevel? For denne dama her klarte altså å stille både hennes og min vekkeklokke en time for seint. Jeg kommer aldri for seint til noe, for å komme tidsnok for meg, er å komme fem minutter for tidlig, men på denne viktige dagen klarte jeg altså å tabbe meg ut. Vi begge lo så vi grein i bare unikken, når Erik så snilt ringte på og lurte på om Mille ikke snart var klar. Det var hun jo så absolutt ikke, så da måtte han dessverre kjøre uten henne i dag.

Nå skal det sies at hun blir hentet en hel time i forveien før skolen egentlig begynner, så vi hadde mer enn nok av tid til å ordne oss. Eller Mille fikk i alle fall tatt på de nye skoleklærne, sminket seg litt og sjekket at alt stod bra til i penalet, men jeg, som egentlig bare skulle slippe henne av, dro på meg noen filler (uten BH) og tok på…hold dere fast…rosa crocs med selvlysende gusjgule sokker i. Jeg skulle som sagt kun kjøre henne, ikke gå ut av bilen, men når jeg så alle de koselige lærerne som stod i skolegården, måtte jeg jo ut å hilse. De lo godt når jeg fortale om dagen så langt, og de ler nok litt ennå av skrullemor i den ikke så lekre outfiten.

Ja, ja, gjort er gjort. Det viktigste er at vi rakk det, og det ble jo en god historie rundt det også. Mille har gledet seg masse til å bli 6-klassing. Lunde skole er et godt sted å være. Hun trives, og vi har klart å komme oss gjennom de fleste utfordringene ganske så smertefritt, og det satser vi på denne gangen også. I tillegg har hun jo også nå noe å fylle fritiden sin med, hver bidige dag hvis hun vil, så jeg har en god magefølelse på at dette blir et svært spennende år for oss alle.

Nå skal jeg få litt orden her hjemme, og så skal jeg faktisk i stallen å stelle Sol. Mille ville helst at jeg tok den oppgaven akkurat i dag, og det gjør jeg gjerne.

Så da er det bare å ønske alle barn og foreldre lykke til med det nye skoleåret. Håper det blir lærerikt og at alle får oppleve den tryggheten de fortjener.

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg