Snella sin bursdagsfeiring ❤

God morgen, fininger.

Første skoledag for Mille-mor gikk bedre enn forventet. For utenom en liten svipptur hjem i femtiden på ettermiddagen, måtte hun hentes hos klassevenninnene sine klokka åtte på kvelden. Da var hun derimot så utslitt at hun så vidt kunne gå, men selve opplevelsen av det å få henge meg alle disse fine inkluderende folka, veide så opp mot sliten kropp. Tror nesten ikke det er sant, og gleder meg så på hennes vegne.

Siden snuppeline var opptatt hele dagen, tok jeg på meg det gledelige oppdraget å stelle og ri hesten Sol.Vi var i stallen tidlig, og selvfølgelig måtte jeg ha med meg Pippi. For Pippi hadde bursdag i går, jipppiiii! Vår lille trebeinte krabat ble hele fem år, og ikke pokker om hun skulle tilbringe dagen aleine inne i finværet. Hun går i spinn hver bidige gang jeg tar på meg ridebuksa, og blikket er alltid like sorgfullt hvis hun ikke får være med. Utfordringen å ha henne med, er å hele tiden vite hvor hun er. For den bikkja der har jo ikke gått i bånd siden hun måtte amputere beinet, og i en stall er det veldig mange fristelser.

I går var det kun meg i stallen, og da øvde jeg skikkelig på å ha Pippi i nærheten. Hun er jo et utrolig koselige selskap, og jeg må nesten le litt, for dagens blogg er på en måte Pippi sin blogg “En typisk hundeliv i stallen” eller “En York´s bursdagsfeiring”. Fine Pippi-luskaen min. Jeg er altså så glad i den lille kroppen…


Mens jeg bærer opp alt av utstyr fra stallrommet, ligger lille frøken diva og passer på inngangen…

Møkking er kjedelig, men det gjør vi først, for å slippe å tenke på det etterpå…

Sol står for tiden på beite, men får litt høy når hun kommer inn…

Så er vi på vei for å hente “Sol”-stråla…


Inne på selve beite er det mange hester nå, så da må Pippi opp i veska…

Sol spiser litt på veien tilbake i stallen, og da eksperimenterer matmor…og Pippi føler seg litt dum…


Under stellinga, må en litt sur York holde seg i ro…

Så var vi klare!

Jeg kan ikke ha Pippi løpende mellom beina på hesten mens jeg trener, så da blir det påtvunget hvile i skyggen hengende på gjerdestolpen…

Så skal vi å tur…

…og det dere er supernice!

Det er godt med en dose humor hver dag, og det hadde jeg mer enn nok av i går. Stall-livet med hund, kan så absolutt være morsomt.

Ønsker dere alle en super torsdag. Jeg skal rydde og pakke litt, for i morgen skal Kristin feires med brask og bram. Da blir det stor ståhei og fest, og gamla skal altså være med.

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg