Jøss, her overraska jeg både meg selv og flokken!

God torsdag, dere!

Endelig er vi fulltallige igjen. Min kjære husbond har kommet hjem, og det føles så godt. Vi har masse på tapetet de kommende dagene, så noe hviledag på han etter så mange dager på havet, blir det dessverre ikke. “To-do” listen er lang, det er mye som skal ordnes nå ved skolestart, og det er himmelsk å endelig være to om det igjen.

Noen skvatt kanskje når de så meg med lilla hår igjen i stedet for grønt, men dette innlegget skulle egentlig vært delt for lenge siden. For vi har nemlig som så mange andre familier, hivd oss inn i matkasseleveringen, og det er så kjærkomment, så kjærkomment i denne noe “på farta familien”. For jeg har altså gått så matlei, og klarer ikke lenger å finne på noe nytt og spennende. Hvis ungene, og til dels meg også, kremt, hadde fått bestemme menyen hver dag, så hadde det gått i pizza, spagetti og taco. Jeg mener seriøst at jeg hadde klart å leve på det helt uavbrutt, men det går jo ikke. Vi kan ikke feire lørdag med mat hver dag, det sier seg selv, og derfor tok jeg gladelig i mot hjelp via A-Mat

A-Mat leverer matkasse i Stavanger og omegn, og baserer oppskriftene sine på hverdagsmat, folkets favoritter. De er opptatt av at konseptet skal være sunt og varierende. Jeg ble først overveldet over hvor mye kassen inneholdt, men vet dere hva det beste var? Jo, at jeg som ikke kokkelerer noe særlig til vanlig, faktisk fant det litt kjekt og morsomt å få det til. For det er ingen hemmelighet at jeg er Toro sin beste venn. Jeg står ikke å lager ting fra bunnen av, men kjøper meg juksevarianter så sant det lar seg gjøre. Jeg liker nemlig ikke å bruke lang tid på kjøkkenet, og jeg har heller ikke all verdens fantasi når det kommer til hva jeg skal lage. Så jeg må innrømme at dette først faktisk først ble en utfordring, jeg var nok noe skeptisk i begynnelsen, but I did it!

Mille synes det var überkjekt. Hun elsker nemlig å følge oppskrifter fra punkt til prikke, hun liker seg på kjøkkenet. I sammen lagde vi den ene retten etter den andre, ganske så fra scratch, og det gikk faktisk helt smertefritt. Favoritten var nok den gratinerte retten med brokkoli, poteter, kylling, ost og fløte. Den ble en soleklart innertier, noe helt nytt og falt i smak hos oss alle. En lærer så lenge en lever, heter det, og det er pinamegdø helt sant, enten man vil det eller ikke. Dette var en positiv erfaring, som jeg gladelig tar med meg videre i hverdagen.


Sjekk ut flinke kokke-line da! Hun stortrives på kjøkkenet, helst med ostesmørbrød og pizzalaging, men dette falt også i smak.


Det snadderet her, lagde vi faktisk på grillen…

Nå har han far sovna på sofaen. Det tar nok på å komme hjem til “hæla i taket” igjen, men han har altså en finurlig måte å koble av på midt i kaoset. Tidligere pleide jeg å skru ned radioen eller TV´n og be ungene dempe seg, men det vil han ikke. Det er visstnok deilig å sovne til summingen av selve “livet”.

Ønsker dere alle en super torsdag! Vi skal i stallen så snart Mille kommer hjem fra skolen, og det blir jo spennende å se hvordan Sol er i dag med tanke på å få henne ut av beite. 

Skrives snart igjen, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

7 kommentarer
    1. Kjære Nina. Jeg elsker å lese bloggen. Jeg har fulgt deg siden 2013. Du er utrolig flott mor. Og for en nydelig familie du har. Jeg har også fulgt Kristin siden hun startet. Det er en sann glede å følge deg og familie. Du skal vit at du og familien har fått en stor plass i hjertet mitt. Tenker på dere hver eneste dag. Hadde jeg møtt deg så skulle du fått en god klem fra meg. Fordi du fortjener det. Masse godklemmer til deg. God helg til dere alle sammen og en ekstra til Mille. Hun er utrolig nydelig jente. Vær superstolt av deg og dine Nina. Ps. Kan du følge meg på bloggen min. Måtte lage meg ny blogg da den andre ble slettet.

    2. Matlei: Heihei, jeg har akkurat sendt en forespørsel til A-mat og spurt om det er greit at jeg deler. Den var himmelsk, og noe helt annet enn det vi er vant til. Kommer tilbake til deg 🙂

    3. Eva Veronika: Åhhh, det var fine ord å få. Tusen takk skal du ha. Har ikke åpent kommentarfelt, og folk flest synes det er litt tungvint, og setter derfor stor pris på at tilbakemelding. Klart jeg kan følge deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg