Kall meg gjerne gæærn, men ja, jeg har allerede begynt!

God laurdag, dere!

For en flott dag å våkne opp til. Det er veldig typisk oss å hoppe opp før klokka er syv, selv om vi har fri fra alt, men helt greit å ikke gå glipp av morgenturen med Pippi når det er så fint ute. Jeg måtte derimot krype under pleddet etterpå, for nå varmer ikke sola like mye lenger. Gradestokken viste under 10 grader, og jeg var kald som pokker, men det har kanskje noe med at jeg kun gikk i lang t-skjorte…og crocs.

Over til noe helt annet, nemlig julen! Vrææææl, tenker dere, det er alt for tidlig, og jeg er helt enig. MEN, når du er litt i overkant gira på å starte julen presis 1. desember, og gjerne vil ha alt på stell  allerede første uken, så sier det seg selv at en må begynne å planlegge allerede nå. For jeg er faktisk veldig opptatt av kostnadene de to siste månedene i året, for vi har en bursdagsfeiring å tenke på i tillegg, og vi kan jo ikke blakke oss helt før nyåret setter inn. 

Nå som Mille har kjøpt seg hest, har det blitt en del shopping av utstyr den siste tiden. Det er ikke til unngå å se at butikkene kjører mye salg nå, og da slår jeg til. For rideklær og utstyr er dyrt, men nå har jeg altså haia til meg en del flotte ting til nedsatt pris. For når en kan få kjøpt julekalanderpakker til under 30,- og de i tillegg er nyttige ting, ja da blir denne dama her glad. Flotte sokker, grimer og leietau er i boks, og jeg ga altså en slikk og ingenting for det, og veit snuppa kommer til å bli så glad. 

Det jeg derimot må huske på nå, er hvor jeg har gjemt alle gavene. For det har faktisk hendt at jeg har vært på sommerferie og kjøpt bæreposer med gaver til alle ungene, og så har jeg helt glemt hvor jeg har satt dem. En gang var vi i statene og kom hjem med 160 kg baggasje, og det var ikke snakk om å gi ungene alt på en gang. Dessverre så gikk det meg hus forbi at jeg i det hele tatt hadde kjøpt dette, og ble så lei meg når jeg fant alle de nyttige tingene to år seinere. Alle hadde vokst i fra det vi hadde kjøpt, og det var jo ikke greit. Det kommer ikke til å skje igjen, for nå lever jeg jo mer eller mindre etter ukeplanleggeren min, og den er nå oppdatert…

Pelle sover over hos en venninne, Bjørn Erik har reist tidlig for å bistå en amerikansk fotballkamp for juniorene, og vi jentene spiser frokost og skal snart avgårde på litt shopping til ferien, for så å dra videre til stallen. I kveld blir det kino på hele gjengen, så dette blir en bra lørdag.

Ønsker dere alle en nydelig lørdag. Nyt den maksimalt, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

5 kommentarer
    1. Jeg syns det er kjempelurt.Har kommet godt igang med kalendergavene selv,har 4 barn så d blir jo en del pakker.
      Heldigvis er de alltid fornøyd med det de får enten de får sokker eller en dyrere ting.
      Det er nok spenningen i å åpne en ny pakke hver morgen.
      Må nok kanskje slutte snart da barna er fra 17- 24 år men jeg syns d er så koselig.Og så lenge det ikke stresser meg så holder jeg på.
      Ønsker deg en fortsatt fin helg!
      Forresten er du fremdeles fornøyd med Freshbox’en?

    2. Vigdis: Åhhh, så godt å høre at andre tenker som meg. Jeg hadde vel egentlig tenkt å slutte en gang jeg også, har jo gutta på 19 og 25, men de ordner pappaen til, og de blir så happy atte vi kommer nok til å forsette i en evighet tenker jeg 🙂

      Jeg er altså så fornøyd med Freshboxén min, at jeg skal skaffe meg flere. Tenkte å gi dere noen flere tips om de etterhvert…

      Nyt søndagen, klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg