Plaka the place to be…

God morgen, godtfolk.

Nå har vi altså vært på ferie en uke, og jeg synes faktisk for en gang skyld vi får veldig mye ut av dagene. Var først litt redd for at tiden ville fyke avsted, men når vi vet vi skal forflytte oss fra øy til øy, sørger vi hele tiden for å fylle dagene med noe kjekt og forskjellig.

Det vi derimot har som fast rutine hver bidige dag, er kvalitetstid på stranda. Naxos er kjent for sine mange flotte strender og favoritten vår er Plaka Beach. Her stortrives vi, og drar tilbake til de samme solsengene hver bidige gang. Strandkos for oss er dormetimer under parasollene, uten dunkende musikk fra strandbarene eller stressa høylytte turister. Denne trioene her trives best med hver vår bok i hånda. Jeg har derimot lastet ned lydbok denne gangen, og elsker å drømme meg bort i min egen verden. Akkurat nå hører jeg på “Løvetemmeren” av Camilla Läckberg, og det det er litt snodig å leve seg inn i den groteske krimverdenen hvor handlingen foregår på vinterstid, når jeg selv ligger langstrak på en strand med bølgeskvulp. Da er det godt med et avbrekk, å ha med seg Mille-mor, som forlanger å ha meg med på en svømmetur i ny og ne.


Det blir dessverre en del bilder av disse tærne våre, men jeg er altså så fornøyd med å endelig få vifte med dem. Det er ikke for ingenting at Torunn “På Neglen” har dolla de opp etter noter, har aldri hatt slik luksus før…


Vi har selvfølgelig gått til innkjøp av bøtte og spade, for man blir aldri for gammel til å bygge sandslott…


Mine sine…

Da er sekkene pakket og vi er klare for en ny øy. Dennegangen blir det Paros. Det er så flaut å fortelle dere hvorfor vi valgte akkurat denne øya, tror jeg må tygge litt på det. Skulle ikke planen min  fungerer, blir det en forferdelig dårlig historie, skikkelig nedtur, så jeg krysser fingrene for at alt går i boks.

Vi har forresten opplevd masse her på Naxos de siste dagene, men nettet har gått tregt, så jeg er nødt til å få ha flere innlegg til gode.

Nå må jeg derimot løpe, har en båt å rekke, så vi får heller skrives seinere.

Stay tuned, klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg