Sitter å snufser litt er for meg selv…

Heihei.

Ja, akkurat nå sitter jeg altså og snufser litt. Ikke fordi jeg er lei meg, men fordi det rett og slett går opp for meg hvor flott jeg har hatt det de siste ukene. Når hjulene ruller og en tar det ene etter det andre på sparket, så er det ikke alltid en får tid til å kjenne skikkelig etter hvor heldig man egentlig er, og i dag slo det meg igjen hvor magisk denne øyhoppingen vår har vært.

Så la meg få gå noen dager tilbake i tid, å vise dere den vakre klippelandbyen Oia, på Santorini. Jeg forstår virkelig hvorfor dette blir kalt en av verdens vakreste byer og at det sannsynligvis er en av de plassene som blir fotografert mest. Jeg hadde ikke med meg speilreflekskameraet denne dagen, men når motivene er så eventyriske, så betyr det faktisk ingen rolle hva man knipser med.

Kritthvite hus som klamrer seg til stupbratte klipper, samt solnedganger som tar pusten fra en, er det rart en går litt inn i en selv og nyter? Nope, ikke i det hele tatt. I tillegg så har de som driver turistnæringen der valgt å droppe musikk på spisestedene, du opplever en total stillhet der. Ingen selgere som maser på deg heller, en får virkelig gå i fred å ta alt innover seg. Tror neppe jeg får oppleve det her igjen, for som sagt har jeg mye annet spennende på “to-do” ferielisten min, men denne dagen her kommer jeg nok aldri til å glemme.


Stakkars han kjekke hunken min. Det fantes ikke stor nok hjelm til han på denne øya her heller, så fra nå av har han tenkt å ta med seg sin egen. Han følte seg skikkelig dum som kjørte rundt uten, og ville vel egentlig ikke at jeg skulle vise det her til noen, men han er jo så kjekk, thihiii…


Det har blitt utrolig populært å pusse opp de gamle vindmøllene og bruke dem som vanlige boliger.

Landsbyen Oia, så vakker, så vakker…


Det er så absolutt ikke barnevennlig her, en bør ikke ha med seg vogn…


Et populært sted å gifte seg på, og team Thorsen plumper jo bort i brudepar hver bidige gang vi er på ferie…


Bjørn Erik ble litt sur for at bassengene på klippene ble så lite brukt. Han skulle gjerne lagd litt liv og røre og tatt bomba i dem…


Ikke alltid like kjekt å ta bilde…


Hjertesukk så vakkert…


Her spiste vi lunsj, og det er faktisk et av de beste måltidene jeg har hatt ever…

Santorini er et utrolig populært sted å begynne øyhoppingen på, for her går ferjene hyppig videre til Ios, Naxos, Paros og Mykonos. Det er et trendsetter “upper class” sted, men hvis en velger å bo litt unna Fira og Øia, 15 minutter slik vi gjorde, er det helt innafor å tilbringe 3-4 dager her. Så absolutt å anbefale, helt magisk.

Nå skal Bjørn Erik og jeg på samarbeidsmøte på skolen, og så skal jeg faktisk i stallen og ha min første ridetime på lenge. Jeg har ikke tatt kurs siden jeg var femten år, så jeg kjenner faktisk på en del sommerfugler i magen akkurat nå. Skal bli moro.

Ønsker dere alle en fortsatt fin dag, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#Hellas #Santorini #Øyhopping #Ferie #Familie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg