Det frister…

Da var det helg, dere!

Bjørn Erik sendte meg akkurat et herlig album, som dukket opp som minner på “Google Foto”. Deilige bilder fra den gangen vi anskaffet oss lille Pippi. Det hadde gått en stund siden vår kjære Jeppe “tok kvelden”, og han far i huset var standhaftig på at vi aldri mer skulle ha hund igjen. For det å skilles fra blandingshunden vår etter 14 år, var vanskelig, og Bjørn Erik ville på ingen måte utsette seg for den sorgen igjen.

Jeg derimot, hadde andre planer. Jeg var så til de grader frista til igjen å anskaffe oss hund, men denne gang en helt annen type rase. I tillegg ville jeg ha tispe, for tøffe hannhunder var jeg ferdig med. Jeg hadde også lyst på en liten krabat for en gangs skyld, en det var enkelt å ta med seg overalt.

Bjørn Erik var steil i sin sak, det kom ikke på tale å ta det steget igjen. Jeg hadde som sagt helt andre meninger, så etter et helt års leiting, dukket det endelig opp noe som fristet. En Yorkshire Terrier på Ganddal, ikke så langt unna Stavanger, hadde fått fire små valper, så en vakker sommerdag i 2011 tok jeg med meg gledessprederen Mille for å se på dem.

Det var kjærlighet ved første blikk. Det lille nurket, som falt utenfor flokken og var den minst fine, ble lokket til oss. Vi ble alle frelst utenom Bjørn Erik, for han hadde tross alt bestemt seg for å ikke gå med på dette “tullet”. Vel, i alle fall i fem minutter, for når snella valgte å finne ly i halsgropen hans og sovne, klarte han selvfølgelig ikke å motstå fristelsen. Pippi ble med hjem til slutt, og i dag 5 år etter, er hun lyspunktet i hverdagen vår. Hun er med oss overalt, og førstemann til å kravle inn i armkroken for å få kos med en gang muligheten byr seg. Hun er vårt “alt”, noe av det absolutt kjæreste vi har.

Jeg er derimot litt frista på å skaffe oss en til. Er derimot livredd for å ikke få ei som er like sjarmerende og enkel å ha med å gjøre som lille Pippi-luska. Man er nødt til å ha masse tålmodighet og ikke minst legge masse tid på lydighet på denne rasen, og det passer litt dårlig akkurat nå. De er også kostbare ved kjøp, og så absolutt ikke billig i drift, så jeg tror nok vi må legge den tanken på is en stund til, men en skal aldri si aldri.

Bildene er fra den første tiden vi lærte å bli kjent med henne, og det er ikke rart vi falt pladask…

Da var Dennis klar for Bergen og enda en bursdagsfeiring, Pelle og Linni styrer med sitt, Mille fortsatt i Oslo med mommo og Bjørn Erik er ennå flinkis på jobb rett utenfor Bergen. Jeg skal i stallen, og i kveld blir det kos med venninne.

Så da er det bare å ønske dere en riktig god helg, folkens. Nyt den!

Smask Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg