Det suser i sivet!

Heihei, kjære dere!

Jada, vi jentene har vært ute på vift igjen! Nå bygger det seg opp til et par heidundrane måneder fylt med masse gode revyforestillinger, og jeg må si at det her er det aller beste med all førjulsforbereding. Vi forsøker jo selvsagt å toppe opplevelsene ved å invitere med venninner også, og sist helg var altså Andrea og Vibecke og trollungene også til stede. Billettene kjøpte vi for et halvt år siden, og fikk derfor denne gangen karra til oss de beste setene.

Dere kan tro vi alle elsket “Det suser i sivet”, basert på Kenneth Grahames barnebok utgitt for over hundre år siden. Mille og jeg satt på raden foran venninnene mine, og jeg tror ikke det var en eneste sang jentene ikke kunne utenatt. Det er ikke rart det her er og blir en kassasuksess, når en får sunget høylydt til sanger som “Everybody needs somebody to love” med “The Blues Brothers”, “Born to be wild” med Mars Bonfire/Steppenwolf og ikke minst “Nine to five” av selveste Dolly Parton. Forestillingen har med hele 13 gode gamle slagere sunget av entusiastiske kaniner, otere, rotter og flere med, så det var neppe å finne snorkene pappaer og mammaer på forestillingen denne gangen. 

“Det suser i sivet” på Rogaland Teater, er en fargerik fortelling om dyra som bor og lever ved elva. Vi blir dratt med på en spennende fortelling full av musikk, moro, lek og selvfølgelig masse alvor, og som alltid er det moral og gode verdier med i bilde. Jeg veit ikke hva det er med meg, men når barn spiller og synger, og er så inni hampen flinke, så blir jeg så rørt og får litt rusk i øyet. Det kan kanskje ha noe med at hun som sitter ved siden av meg, formelig oser av lykke. Det er så fint å få overvære den hengivenheten snella mi har til teater og musikk. Hun elsker det, og det gjør sannelig jeg og!

Opplevelsesgaver, må jo være noe av det beste å få, og dette anbefaler jeg på det sterkeste, dere. Så sjekk gjerne ut hvilket tilbud du har i nærheten av deg. Kanskje du har en mamma, søster, bestefar eller et barnebarn som trenger å få lufta seg litt?

Fortsatt god onsdag!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg