Den hvite sinte mannen har talt, og hjertet mitt blør…

For et sirkus!

Jeg hadde virkelig sett frem til denne dagen her. Dagen da valget var over og vi igjen fikk mer verdig lesestoff å bla i. Slipppe kloveriet, og ikke minst alt hatet som splitter folket over hele vår kjære jordklode. Det er ikke sånn at jubelen stod i taket over at Clinton var den jeg måtte heie på, jeg hadde helst sett at Sanders var mannen folket ville ha, men det som var viktigst av alt, var at horible Trump tapte.

Det ble dessverre ikke sånn. Den hvite sinte mannen har talt, han vil ha forandring, men får han det? Jeg tviler på at det kommer til å regne penger og at det nå vil stå ledige jobber på rekke og rad og vente på den håpfulle amerikaneren. Vi vet menneskerettigheter vil bli ignorert, og jeg er redd samarbeidsavtaler på handel og klima heller ikke vil bli særlig prioritert.

Amerika var altså ikke klar for å ha en kvinne ved roret. Nå må vi heller forholde oss til en person som synes det er greit å offentlig sjikanerer kvinner, homofile, utviklingshemma og en rekke andre minoritetsgrupper. Høyrekrefter ser ut som å spre seg bare raskere og raskere og jeg gremmes. Hjertet mitt blør, jeg har ikke ord… 

Jeg føler meg helt tom. Først hatefulle kalde Listhaug og nå gale onde Trump. For en forferdelig verden dette har blitt. Skulle ønske jeg kunne rømme fra all faenskapen. Må dessverre ta til takke med å forsøke å ta en pause i stallen. Godt for kropp og sjel det…

Hilsen en Nina som på ingen måte føler seg sprell levende

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg