Min “Chabby Chic” besettelse…

God kveld, dere…

Når man mer eller mindre er lenket til stua, og er nødt til å være fokusert på å få minsten frisk fortere enn svint, ja da er det ikke mye rom for å grave seg ned i Macén. Nå har jeg derimot fått en liten pause, ved å ha lokket Mille til å se den gamle cheerleader filmen “Bring it on”. Det var ikke enkelt, for det er visstnok mye kjekkere å ligge med den febersyke nesa si i iPhonen i stedet. Hun har derimot blitt så stor nå, at hun fint klarer å se engelsktalende filmer med teksting, i steden for de dubba amerikanske seriene med de monotone hysteriske latterkulene. Jeg fatter ikke at ungene elsker det der, men så er jo ikke jeg ti år lenger heller… 

Mange har sikkert fått med seg at vi holder på med prosjekt “kjøkken kaos”. Det vaskes, males, ryddes og kastes, men det er et par ting jeg altså aldri klarer å kvitte meg med. 24 stk. porselens krydderhus har i over 25 år prydet kjøkkenet mitt. Jeg veit ikke om jeg liker dem lenger, men historien rundt dem, gjør at jeg ikke klarer å kvitte meg med dem. For det var den gangen man gikk beint på disse flotte annonsene i en rekke ukeblader, og signerte på en ufattelig lang bindingstid for å hver måned motta en spennende pakke i posten. Herrejemeni som jeg falt pladask for den unike fine trehyllen som så ut som et hus, hvor jeg etterhvert kunne sette inn det ene fine krydderhuset etter det andre. Djeeesus!

Jeg husker ikke eksakt hva “herligheten” kostet, tror det var 345,- pr. stk. (grævla mye penger den gangen), men det jeg erindrer meget godt var at regningsbunken på dem bare vokste og vokste. Jeg måtte gang på gang ringe for å få utsettelse, og det er kanskje derfor jeg ikke helt klarer å kvitte meg med dem? De var jo en pest og en plage i en evighet. Når sant skal sies, så har de heller ingen nytte, de står der bare til pynt. Det er en evighet siden de var fylt opp med deilig krydder, som dessverre til slutt måtte kastes fordi det stivnet. For jeg visste tross alt ikke hva mesteparten av krydderet skulle brukes til.

Nå er de i alle fall vaska igjen og putta på plass i nymala hyller. Det her er så absolutt ikke min stil “my shabby chic house cottage”, men de har nå blitt en del av meg, enn så lenge…

Nå skal jeg hive meg i sofaen og se slutten av filmen med Mille, for akkurat nå så er det kun oss her nede. Han far er i Oslo i forbindelse med jobb og sitter akkurat nå og spiser med Kristin og Dennis, og Pelle-mann har jobbet i barnehagen hele denne uken. Han er ringevakt, så akkurat nå får han jobbet mye pga sykdom. Tror halve øya vår er syk for tiden, for legekontroret tidligere i dag var overloaded. Mille har derimot fått medisiner nå, så allerede om et par dager så er hun nok på beina igjen.

Ha en fortsatt god kveld!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

3 kommentarer
    1. Hei! Driver og samler på de små krydderhusa nå, jeg 😊 Dersom du vil kvitte deg med dem, er jeg interessert 👍🏼

      Mvh Sonja

      1. Ja, er ikke de nydelige? Har en lang historie bak de, den gangen jeg traff Bjørn Erik, så jeg klarer ikke å kvitte meg med de. Venninnene mine ler av meg, for de mener de ikke passer helt inn hos meg lenger, men de har blitt meg så kjære…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg