Vi må tørre å heie på hverandre, være rause!

Bare meg her igjen, dere!

Det er noe jeg har tenkt på mang en gang. Hvorfor er vi så dårlig på å stille opp for hverandre, heie hverandre frem? Hvorfor er det så vanskelig å anerkjenne andres suksess eller veien til suksess?

En god klok venninne av meg, sa dette i til meg i sommer:”Jeg savner Stavanger og dere jentene, men det er en ting jeg ikke savner, som jeg ikke kan fordra og som dere er utrolig dårlige på, og det er å være flinke til å backe hverandre opp”. Ups, ja der fikk jeg den, og jeg er så enig så enig. For man må jo gjerne tro selv at man aldri trenger hjelp, at man skal klare alt selv, men hvorfor drar vi ikke lasset i sammen?

Det kommer alltid en dag hvor litt backup kan være til god nytte. Være seg man har mistet sin kjære hund og trenger hjelp til å finne den, trenger tak over hodet, skal selge noe, skal åpne en butikk og trenger litt reklame, gi ut ei plate og bli popstjerne, hjelp til veldedighet, “you name it”, listen er uendelig, og det koster så lite å vise at en bryr seg. “Gjentjenester” kalles det vel gjerne, påfyll av godhet. Du aner ikke når og hvordan du gjerne trenger å innkassere noe pluss-poeng, men når den dagen kommer, så bør du kanskje ha sørget for å ha bidratt noe selv, eller hur?

Denne bloggen handler veldig ofte om egenopplevelser, og dere har mang en gang sett jeg har gått “god for” en rekke flotte mennesker jeg har møtt på min vei. Å leve livet handler nemlig om å klare seg så godt man kan. Veldig ofte forsøker vi å skape noe, skaffe oss et levebrød som gjør at vi føler vi bidrar til noe i samfunnet. Man feiler og seirer om hverandre, og innimellom så er det godt å kjenne på stoltheten over å være gode. Det er når vi får denne anerkjennelsen, erklæringen av andre, får skryt og drahjelp, at skuldrene senker seg og vi blir inspirert til å kjøre på videre. Er du god på å vise at du tror på det de rundt deg gjør?

Ofte støter jeg på hardtarbeidende folk, som jeg gjerne kunne tenkt meg å bli bedre kjent med. For en stund tilbake, traff jeg plutselig på Torunn, som jeg visste la flotte negler på noen venner av meg. Litt frekk og nølende gikk jeg bort til henne og spurte om hun kunne være interessert i et samarbeid. Ba henne rett og slett bruke litt tid på å se hva jeg brenner for, og eventuelt komme tilbake til meg hvis hun likte det hun så. Vi byttet visittkort, og i dag holder vi kontakten. Hun hadde en tjeneste jeg likte, og jeg kunne bidra med mitt og hjelpe henne. I dag backer vi hverandre opp, vi heier på hverandre, og det føles godt.

Torunn er selvstendig næringsdrivende og har en egen salong idyllisk på Madla, ikke langt fra Stavanget sentrum. Hun tilbyr alt innen kunstige negler, shellac og det jeg liker aller best, nemlig sårt trengt fotpleie. Hvis jeg innimellom ikke vil ha kunstige negler, men kun vil freshe meg opp litt, legger hun shellac, et helt fantastisk alternativ. Shellac legges på som en vanlig neglelakk og herdes i UV lys. Sitter i hele 3-4 uker og holder seg like blank og fin. Fotpleien er som sagt noe av det kjæreste jeg unner meg. Da fjernes hard hud og neglene stelles og jeg får nydelige hvite tupper eller lakkerte negler med shellac. Prikken over i-en er avslutningen, fotkrem med deilig massasje, og jeg nyter til det fulle. Torunn, På Neglen, har hele 20 års erfaring i bransjen og jeg synes absolutt hun er ei dame det er verdt å heie på. Jeg kan anbefale henne på det sterkeste, så ta gjerne kontakt med henne hvis dere lurer på noe 906 32 831. 
 

Det har blitt noen timer i go´stolen til Torunn, og jeg synes virkelig det var på sin plass å hylle henne.
 

Nå kommer snart Bjørn Erik hjem og tar over huset, så jeg kan dra ut å heie på en annen flinkis i byen her. Det er ikke hver dag man gir ut sin egen bok, og jeg er spent på om den faller i smak og kanskje havner under juletreet som gave til noen.

Husk å heie på de rundt deg jevnt og trutt. Man vet aldri når man sårt trenger litt søtte selv…

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg