Lenge leve nysgjerrigheten!

Fredag jo!

Jeg begynner altså å bli litt gira, for jeg skal på date med hunken min. Vårt yndlingsband Valentourettes er på plass på Checkpoint Chalie i kveld, så nå gleder jeg meg til å få sunget oss varme og hese på alle de kjære Jokke sangene.

I går var jeg derimot på Notabene, hvor jeg igjen fikk møte på spennende Mari Hult, som forøvrig har bursdag i dag, HURRAAA! Hun er skribenten bak Norges hotteste og største veganer/vegeterianer blogg “Vegetarbloggen”, og av en eller annen merkelig grunn så har vi to møttes på hverandre flere ganger den siste tiden. Kanskje det er sjebnen, ikke veit jeg, men en ting er i alle fall sikkert, for meg er det en lykke å ha truffet henne.

For de aller fleste har nok fått med seg at min kommende svigerdatter er veganer, og når jeg nå er så heldig å skal få tilbringe julen med henne og eldstemannen, så er jeg jo nødt til å forsøke å hoste opp noe alle kan spise. Hun kan jo ikke sitte å gomle poteter og rødkål, så det at Mari plutselig kom feiende min vei nå, var jo som sagt et lykketreff. For Mari har nemlig nylig kommet ut med en utrolig spennende kokebok “Sygt godt”, og når jeg nå sitter og blar i herligheten på over 300 sider, så må jeg jo innrømme at jeg blir bare mer og mer nyskjerrig. Dere veit jo at jeg er ganske klønete foran komfyren, men jeg tror faktisk med litt hjelp av wingmanen min Bjørn Erik, så skal vi klare å trylle fram noe godt. Det kommer ikke på tale å begynne på prosjekt “Nøttestek” på selveste juleaften, men frem til den store dagen så tenker jeg vi skal ha denne spesialiteten i boks. Det er i alle fall lov å håpe.

Jeg må derimot få lov å nevne at jeg til tider har en ganske så håpløs sønn. For jeg har flere ganger spurt han om ikke Kristin allerede har skaffet seg denne så populære kokeboken. Dennis har gang på gang sagt nei, men tror dere ikke at Kristin nevnte det i går, en time etter at jeg hadde kjøpt den til henne i julegave, signert og greier, joda, den hadde hun selvsagt allerede. “Djiiiisusmariajosef”, altså! Det her er veldig typisk Dennis. Han følger ikke med i timen. Men, men, jeg ser allerede at denne boken pirrer meg. Det er mang en spennende rett jeg har lyst å lage allerede, så da tar jeg den selv. Dog signert til vår kjære Kristin, men det spiller jo ingen rolle. Let the show begin. Mother Nina, the vegan chef…kremt.


Fine ord, til vår kjære Kristin, men hun trenger ikke to, så nå er den min…

Da var Bjørn Erik på vei til Hege med Mille-mor, så nå kan date-kvelden snart begynne. Har litt sommerfugler i magen, for det er en stund siden det bare har vært oss to ❤

Da er det bare å få ønske dere alle en snaisen helg. Kos dere!

Smask Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg