Vi må våkne opp som medmenneske, å se de som forsvinner i mengden!

God helg, dere!

Jeg sitter her med den nye boka til øy-venninnen min Bente, og det varmer at hun nok engang treffer meg midt i hjertet med fortellingen sin. Jeg kjenner henne litt, og har for lengst skjønt at hun skriver av egne erfaringer. Det er ekte følelser, kjærlighet og ærlighet rundt historiene hennes, og ikke minst har de moral og viktige budskap å komme med. 

Jeg som er mamma til ei som ikke er som alle andre, til ei som gang på gang faller utenfor de “normale” normene, mener disse bøkene burde være å finne i alle barnehager, skoler eller hjemme hos de minste. De tar opp aktuelle temaer, det gjerne er vanskelig å snakke om, men Bente klarer på en god og varm måte å vekke interessen og ikke minst opplyse.

Bente sin tredje bok handler om skogsmauren, Ruffen. “Ruffen finner lykken”, føler seg fryktelig ensom blant alle de andre. Han gir og gir så det monner, og de andre maurene elsker å ta i mot, men det er ingen som gir noe tilbake. Han blir ikke satt pris på, ingen ser han. De tar han rett og slett som en selvfølge. Han er alt for snill, og til slutt så går det galt og hjertet han slukker…vel nesten. Vi får bli med på “veien til lykken”, og jeg synes altså historien er så fin så fin, for det går jo selvfølgelig bra til slutt.

Jeg leste denne boken for barna til venninnene mine, som nylig var her i bursdagen til Mille. Jeg har aldri tidligere blitt avbrutt så mange ganger under en høytlesning før. De små hadde så mye på hjertet, så mye de ville ha sagt underveis, for de kjente seg så godt igjen. Det skremte meg, for barn skal så absolutt ikke gå rundt å føle seg ensomme eller oversett…

“Ruffen finner lykken” og de andre bøkene til Bente Østbø Maribu kan kjøpes i bokhandel, www.blokkogblyant ,på facebook eller anskaffes direkte ved å ta kontakt med henne på mobil 91835690. Kan anbefales på det sterkeste ♥

Ønsker dere alle en riktig god helg!

Klemmer Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg