Fyttikatta jeg er heldig!

God lørdagskveld, fine dere ❤

Akkurat nå føler jeg meg altså som verdens heldigste. Jeg hadde grugleda meg veldig til denne dagen, for nå er det på tide å få en del julegreier på plass, så vi alle snart kan finne roen.

Vi skal som dere sikkert har fått med dere, feire jul her hjemme i Stavanger, med besøk fra Oslo, nemlig min kjære mamma, Kristin og Dennis. Sistenevnte par er veganere, og det er en selvfølgelighet at alle skal få oppleve en velsmakende herlig julemiddag. Jeg hadde derfor tenkt meg å lage den mye omtalte Nøttesteken, men når jeg satt i bilen med en nokså pjusk mann ved min side, på vei til diverse butikker for å handle inn alle disse utallige ukjente ingrediense, sank motet mitt. Jeg ble altså så usikker, hva var det jeg egentlig holdt på med? Hvor lurt var det å begynne på Rolls Roysen i veganer verdenen? Kanskje det hadde vært smartere å lage noe som var litt enklere?

Uff, jeg var altså ikke mye høy i hatten, når jeg der og da plutselig bestemte meg for å ta kontakt med Mari Hult, som er ildsjelen bak Norges aller største og mest leste vegetar-/veganblogg. Jeg var ganske desperat, og avsluttet smsén min med “please help”. Følte meg altså så liten der og da, men to sekunder etterpå kom følgende svar:”Faktisk så har jeg tenkt å lage en nøttestek i morgen. Du kan få halve den om du vil? Er sykt stor porsjon, så holder til mange til jul”. Åhhh hellige jul! Jeg formelig skreik ut en ruvende “JAAAA” i bilen, jeg ble altså så glad. Tenk det da dere. Jeg skulle få hele herligheten servert på døra, av selveste flinkissen Mari. Der og da formelig sank skuldrene mine hudreogfjørti hakk. For hvor heldig går det egentlig an å være?

Blid og glad dro vi videre til OBS, for å handle inn årets pinnekjøtt. For det skal vi selvfølgelig også ha på julaften i tillegg til ribbe, medisterkaker, medisterpølser og den mye omtalte nøttesteken. Min kjære venninne Vibecke ga meg i går en hurtig opplæring i hvordan dette best lages, og avsluttet med det viktigste, “en må ha Henriettes pinekjøtt, urøkt”. Jeg bretta opp ermene og heiv meg på jakten etter akkurat dette kjøttet, men det var nyttesløst. For når “Best i test” panelet har kåret akkurat dette merket til å toppe absolutt alt, så var det ikke en eneste “pinne” igjen å oppdrive. Når jeg fortvilet ringte min kjære venninne og spurte om hun hadde fått tak i noe, stod hun akkurat der og da og haiet til seg alt av siste rest, i en helt annen butikk. Snill som hun alltid er, fant hun til meg også, så da var også den “utfordringen” løst. Halleluja!

Jeg var altså så lykkelig over å ha fått så mye god hjelp på en dag, men det stoppet ikke der. Når jeg var vel hjemme igjen, fikk jeg nemlig en melding fra kjære Andra. Hun hadde ordnet deilig lagd mørk veganersjokolade med masse deilig bær i. Det skal jeg nemlig serevere som kveldskos til mine kjære veganerbarn, og vips var den oppgaven løst også. Var det mulig? Jeg hadde egentlig tenkt å lage dette selv, men så kom det altså en hjelpende hånd fra et hold til.

Jeg føler meg altså sååå takknemlig ❤


 

Nå skal jeg krype opp i sofaen og bort til han kjære hunken min. Vel og merke ikke for nærme, for han oser av feber, stakkars. Fryktelig dumt å bli snufsete akkurat nå, men det er gudskjelov en del dager igjen til den store dagen. Han blir nok bra igjen.

Håper dere alle har hatt en finfin lørdag så langt, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg