Bekymrer meg ikke…

God morgen ❤

Da satt jeg her da, i tussmørket, men allikevel omgitt av lys på alle kanter, for nå begynner det å ligne på jul her hjemme også. Vel, det gjenstår et par ting ennå, men jeg er ikke bekymra , det blir uansett jul til slutt.

Det er mange som bryker mye energi på å være bekymra i disse førjulstidene. Jeg må innrømme at jeg har hatt noen tanker selv, særlig rundt den mye omtalte nøttesteken, men tar man et skritt tilbake og ser på mulighetene og ikke henger seg opp i hvor vanskelig alt er, løser det seg gjerne til slutt.

Mille-mor dro nylig avgårde til skolen, og hun var altså ikledd verdens største smil. For hun skulle rett på terapisvømming, hvor de skal ha avslutning i mørklagt bassengt, mens de tenner stearinlys og synger julesanger. Clementindykk stod også på agendaen, så dere kan tro hun gledet seg. Deretter bærer det av sted videre for henne til kirken, hvor resten av klassen befinner seg . Der skal det også synges julesanger, og jeg tror sannelig hun skulle opp på scenen også.

Vi bekymrer oss over å ikke rekke over alt, og i disse dager ser jeg også at noen er redd for at de gode gamle tradisjonene ikke lenger vil se dagens lys. Jeg er ikke så bekymret for det heller jeg. Ser heller det positive at vi gjerne fjerner noe avleggs og kjedelig noe. og gjerne legger til noe nytt. Tror uansett vi får “metta” vår, for jeg har jammen aldri hatt travlere kalender.

Dagens lille lyspunkt på morningen, var noe så enkelt som å finne frem den nye julepynten jeg har fått av min venninne Simone. Hun og jeg har nokgså lik smak når det kommer til det som glitrer, og hvor kul er ikke denne her lille krabaten? Pippe synes det hele var litt kleint, og kanskje også livredd for at matmor skal få idéer om å plutselig lage hottentott og kle henne opp? Det skjer ikke, ta det helt med ro, men på juletreet passer en slik glorete gledesspreder perfekt…

Da skal de siste pakkene pakkes inn, og så bærer det avgårde til stallen. I ettermiddag skal jeg møte min gode gamle klassevennine Kirsten og hennes datter Hannah. Vi skal bytte pakker, og i den anledningen går vi ut og spiser og hygger oss litt. Det er herlig med en pust i bakken.

Ønsker dere en fabelaktig start på uken!

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg